onsdag 15 maj 2013

Onsdag..

Fortsätter att känna mig halvdöd. Men for trots det till Jakobstad efter att ha fört Benjamin till dagis.
Hittade bara lite smått.

Filip var med och fyndade en lippis :D
 
Kärleksfull idag hehe..
 
FINALLY! Handkräm i form av en uggla för 2 € :)
 

Body till E
 Min nya sunkmamma-outfit? Ah,ugglor! 

Byee

tisdag 14 maj 2013

Dead

Ja usch,blir väl slutligen min tur nudå. Att bli sjuk förstås. Har varit halvseg hela dagen och nu känns det i halsen.. So what annars,men när jag har hem båda kidsen denna vecka så skulle jag inte orka. Måste ju hålla igång för deras skull!

Denna dag har känts lång. Benjamin var som vanligt pigg redan före 7,gäsp!
Han började gnälla och gråta redan vid 10. Sedan dess har båda pipat. Drar ner SÅ på humöret.
Var iaf ute mycket,picknick osv. En sväng till pappas och syrrans var vi också.
Nu väntar hockey,dagens räddning!

Undras om man skulle åka till loppis imorgon?

Köpte ny picknickväska igår :P


Random klott


Over and out..

måndag 13 maj 2013

Film & shit

Måndag så gott som till ända. Har mått illa halva dagen. Bakisdag nummer 3? 
Körde Benjamin till dagis som vanligt,hämtade hem Elias från sin pappa där han varit sedan i Onsdags! Så skönt att ha honom hemma. 
Städade ur bilen,jagade Elias runt halva byn typ,drack Trip osv. Mommo hämtade Elias sen så jag och Benjamin fick åka till Härmä för att köpa skor. Nya gummistövlar samt vårskor (länkkare whatever..)
Dyr historia blev det.

Så hämta Elias,och konstatera att min kära voffse ännu inte kommit hem. Lillsyrran har satt upp lappar här i byn med bild på,så hoppas verkligen någon ringer. Vill ju veta vad som hänt henne,om hon är död eller wtf. Ovissheten är ju värst.

Nu har båda kidsen somnat,och det blir film för min del som vanligt..

Kan annars tipsa om 2 bra filmer som jag kollat senaste dagarna..

Mask från 1985. (inte The Mask alltså)

Handlar om Rocky,en pojke med en ovanlig sjukdom som gör att hans skelett utvecklas alldeles för snabbt..Mamman försöker allt för att göra sin sons uppväxt så normal som vanligt,trots att hon missbrukar både sex och droger. Baserad på en verklig händelse.. 

Från filmen,Rocky och mamman (Cher)

A walk to remember

En film som säkert hela jordklotet sett,utom jag :P 
Tänkte ge den en chans,och visst var den bra. (fast jag annars inte är något fan av romantik-filmer)

Handlar om skolans tuffing som faller för nörden i skolan,kort sagt. Hon visar sig ha en hemlighet som ingen annan vet.. 




Se dem ;)

söndag 12 maj 2013

Veet..

Hämtade mitt Buzzador-paket idag. Blev förvånad hur mycket det var i paketet. En maskin tillochmed :P
Provade vaxa ögonbrynen idag,och det funkade super. Gjorde inte ens ont. Kom med en kräm att sätta på efteråt :)

 
Har några prover som jag delar ut,så om någon vill ha så hojta till!

Morsdag idag också. Firade den med att sova 13 timmar! Vaknade halv 1 typ.. Målade stolarna ett varv och stack iväg till pappas. Efter det hämtade jag Benjamin och var på en kaffekopp.
Fick så söt present av B :)


Efter det via mammas,sedan hem. Höll i lilla kaninbabyn för första gången idag,så söt!



Nu ska jag och flätan hoppa i soffan :P

lördag 11 maj 2013

Kuuuwl

Vilken kväll igår! Hade superkul på partyt,mycket skratt,snusk osv.. Som det ska va ;)
Skulle se hockey-matchen också men tv:n var helt störd,så vi satt på med Nina till Kaabi istället. Fick ju se större delen av sista perioden iaf. Fick köpa snabblim också haha,mina skor gick sönder :P

Blev den lokala puben runt 11 kanske,rätt mycket folk och nya bekantskaper fick jag ;)
Kom mig hem med taxi,stackarn fick stanna en gång så jag inte skulle spy i bilen.. Hyi! 
Dog på soffan en stund,men kvicknade till och gick slutligen och sova runt 7 imorse. Gud. 

Min sminkväska är försvunnen. Great,dit for mitt mary kay puder. Nå,kanske den hittas!

Idag har jag kollat hockey vid mammas. Min hund,Freya,är spårlöst försvunnen :( Skulle ju vilja veta vad som hänt!


På G. Syrran,Maana,Melissa

Gud :D

Hahahah :P

Var på en promenix idag,och hittade dessa. Vad sjutton är det? Har aldrig sett förut!

Nu blir det dusch,sedan soffan!

fredag 10 maj 2013

Målamåla

Kom hem runt 12 idag efter en trevlig kväll igår.
Började måla stolarna ännu ett varv. Försökte med schablon också,och helvete säger jag bara. Ojämnt som fan,men det får duga. Benen på stolarna behöver ännu en påstrykning,sedan får det vara bra.

Har dammsugit,skurat,torkat osv nu inför kvällens bravader. Kommer bli så kul! Mindre kul blir det väl i hockey,där vi lär bli slaktade.

KVACK

Stolarna :)

En gädda mammas sambo fått,euw!



torsdag 9 maj 2013

znuzk?

Nothing better to do.. Ganska sjuka frågor :P


SEX & HÅNGEL
1. Vem sov du med senast? - Ensam,eller Benjamin kom på morgonkvisten i min säng.
2. Vem låg du senast i sängen med och höll om? - Kudden? :P
3. Vem pussade du senast? - Ingen aning,någon av barnen.
4. Vem av det motsatta könet strulade du senast med? - Haha Maana :D
5. Vem av samma kön strulade du senast med? - ;)
6. Har du haf oskyddat sex? - Näää,har annars bara 2 barn.
7. Vem sög du senast av? - Hahaha :D Så snaskiga detaljer delar jag ej med mig
8. Hur ofta strular du? - Enligt staden så säkert varje kväll,men haha,inte ofta.
9. Hur många har du strulat med på en kväll? - 2,och det var samma kväll jag träffade mitt ex.
10. Vem var den första personen du strulade med? - Ronny?

KÄRLEK
10. Vad är första och sista bokstaven i namnet på personen du senast hade en crush på? - Har ingen sån
11.  Hur många har du varit tillsammans med? - seriösa så endast 2 st.
12. Vem var du senast tillsammans med (inte den du har nu, förra)? - Robert
13. Är du tillsammans med någon nu, isåfall vem? - Nej
14. Hur länge har ni varit tillsammans? - Förra så var 3 år
15. Sötaste paret? - Hmm,pappa och hans Elina? :D
16. Hur ser din drömpartner ut? - Spelar ingen roll faktiskt,bara han är snäll.
17. Hur ska din drömpartner vara? - Snäll,omtänksam,lojal
18. Hur många gånger har du varit kär? - oräkneliga gånger.
19. Okej, seriöst, hur många gånger har du varit kär , RIKTIGT kär? - 3
20. Vem var din första riktiga kärlek? - Benjamins pappa

DÅLIGA TIDER
21. Har du druckit alkohol? - Never!?
22. Röker du? - Ja,som en borstbindare.
23.  Snusar du? - Nej,men har provat.
24. Har du rökt på / knarkat? - Aldrig!
25. Hur ofta festar du? - 1 gång i månaden?
26. Vad gillar du att dricka? - Öl
27. Har du skurit dig? - I ungdomen ja. Så allvarligt att de som hittade mig ville föra mig till sjukhus.
28. Har du bra självförtroende? - Nej
29. Hur mår du egentligen? - Rätt ok :)
30. Har du någon gång brutit mot lagen, isåfall hur? - Kört för fort.

DÖD/LIV
31. Har du varit på begravning? - Några.
32. Isåfall, vilka ? - Farmor,farfar,Mormor.
33. Har någon nära dig dött? - Ovanstående.
34. Hur vill du dö? - I sömnen kanske
35. Vill du dö? - Inte nu nej.
36. Har du någon gång varit på dop? - Jodå ^^
37. Isåfall, vilka? - Mina egna barns,syrrans barns,syrrans
38. Gillar du livet? - Det får duga. Ibland suger det,ibland lite bättre!
39. Vem som står nära dig fick senast barn? - Hmm,ingen riktigt nära.
40. Vill du ha barn, och hur många? - 2 har jag,3 får jag väl skaffa. (pga. snitt)

DU
41. Vart bor du? - I Hirvlax
42. Vart går du i skola? - Nowhere
43. Är du smal eller tjock? - FET
44. Är du snygg? - Nej
45. Är du nöjd med ditt utseende? - Nej
46. Vad gillar du mest med dig själv? - Ögonen
47. Och vad vill du ändra på? - Resten..
48. Vad heter du? -  Johanna Maria
49. Gillar du ditt namn? - duger
50. Vad gör du på fritiden? - Samlar Mumin,leker med kidsen,kollar mycket filmer,digital scrapbooking..
 

FAVORIT
51. Mat: Tortillas,lasagne..
52. Dricka: Vatten,kaffe
53. Färg: Blå
54. Musik: Rock,metal..
55. Låt: Fall out boy-my song know what you did...
56. Veckodag: Torsdag?
57. Sport: Ishockey (heta karlar ;) )
58. Godis: Dajm
59: Artist/band: Dead by april,Metallica,Rammstein,Negative,Evanescence,Lacuna Coil,Within temptation.
60: skådespelare/skådespelerska: Christina Ricci,Joaquin Phoenix

SKOLA / ARBETE
61. Går du i skolan? - Nej
62. Trivs du? --
63. Favoritämnen? --
64. Vilka ämnen gillar du inte? --
65. Vilka lärare gillar du / gillar du inte? ---
66. Vart har du praoat? - På massa dagisar,ålderdomshem,storkök
67. Har du någon gång sommarjobbat & vart? - på simkurs som lekledare
68. Vad vill du jobba som? - En konstig dröm är att få syssla med BLOMMOR,liksom göra begravningsbuketter osv..
69. Varför? - har alltid gillat att pynta och syssla med växter,kransar osv..
70. Vilken klass går du i , & gillar du den? --

FAMILJ
71. Vad heter din mamma? - Marlen
72. Vad heter din pappa? - Johnny
73. Vad heter dina syskon? - Camilla,Mathias,Elin
74. Är dina föräldrar skilda? - Ja
75.  Vad heter dina mor och far föräldrar? - Farmor- Rakel,Farfar-Ruben (båda döda) Mormor-Carita (död),Morfar-Martti.
76. trivs du hemma? - Hemma hos mig ja :P
77. Om inte, varför? -
78. Hur är din familj? - Vi är GALNA!
79. Är dina föräldrar pinsamma? - Nej!
80. Låter dina föräldrar dig göra mycket? - Jo,för jag är ikke 12 år.

ANTINGEN ELLER
81. Sommar eller vinter? - Sommar
82. Bikini eller baddräkt? - Baddräkt
83. Rosa eller blått? - Blått
84. Öl eller cider? - Båda
85. Vin eller sprit? - Vin
86. Bada eller sola? - Bada
87. Chatroulette eller omegle?- ??
88. Fjortis eller emo? - Emo :D
89. John Mayer eller Johnny Cash? - Johnny cash
90. Pop eller rock? - Beror på

RANDOM
91. Skostorlek? - 41
92. Längd? - 160
93. Gillar du bananer? - Njammm
94. Leker du gärna häst? - Aaaa-a
95. Vad heter dina bästa kompisar? - Mariana & Jessica
96. Hatar du någon?- ohyes
97. Vad köpte du senast?- En blomma till mamma :)
98. Vad åt du senast?- En köörv
99. Är det många i din skola som gillar dig?- pfff
100. Sista frågan; Är du rasist?- Nej absolut inte,men kan inte tåla sådana som kommer hit till landet,sedan sitter hemma och vägrar lära sig finska/svenska eller arbeta. Ut med sådana! Här ska VÅRA lagar följas!

Trash?

Hahah,ok. Lite pinsamt är detta,men jag bara måste.
Lillsyrran och co. hade grävt i soptunnor igår av någon anledning. Och idag ville hon ha mig med. Så ok,jag följde med.
Lämnade bara och gapa faktiskt,att folk slänger sånthär?!

SOPFYND :

Muminburk,muminsnöre,och muminänglaspel.
 Hittade också en hel säsong av desperate housewives :P


Igår vid villan

avon stuff :P
Nu har jag målat köksstolarna 2:a gången,behövs ännu en gång..
Men,nu blir det att hämta Benjamin som är hos mommo,sedan bastu i Jeppo.
Imorgon städdag och sedan bira och lustparty! Tjohooooo!

onsdag 8 maj 2013

Spa

Var som sagt på spa-kväll igår. Så skönt! Ansiktsmask,fotbad,rakning av benen och massa skratt. 

Fortsätter i övermorgon med lustparty. Kommer bli mycket fnitter haha. 
Finland-Ryssland ska kollas då också. Där tar det stopp tror jag,men redan ikväll kommer det bli svettigt när vi möter USA. 
Problemet är hur vi ska slippa till Kaabi sedan,men det lär ordna sig. Taxi finns ju i värsta fall. Eller så stjäl vi några rullatorer från åldringarna här i byn :D


Förbannat fint väder idag,ska nog gå ut med Elias nu småningom. Sedan kör jag honom till pappas. Får hämta bultarna till mina ringar då också,haha jag har ju vinterringar på fortfarande. Ska tala snällt med min bror ikväll,så kanske han byter :P


Sökte jobb igår också. Ansökte till 4 platser,så får hoppas det nappar! 

Talade nyss med Benjamins pappa. Benjamin var till läkaren nu imorse. Ska fortsätta med ögondroppor 2 veckor till,sedan ska det bytas till någon medicin som ska tas oralt. 
Till hösten ska han på pricktest. 

Äh,nu får man väl aktivera sig.. 

Ojämnt klippt son :P





måndag 6 maj 2013

Jeeeuu

Phö,inget himlastormande att komma med idag heller men men.. Gameday är det iaf,vi möter Frankrike ikväll! Vågar man säga att det garanterat blir vinst? :P

Hade nyss besök av R,eller han var här typ hela kvällen.. Talko har de haft här på gården också,så nu är det räfsat och snyggt! Behövde inte röra en fena själv,lyx!

Klippte Elias ikväll också,heh,fint blev det inte och absolut inte jämnt. Men det får duga.

Smäller iväg till Jeppis imorgon tror jag,sedan på kvällen blir det Mary Kay hos syrran. Nice! 

Imorse

Min bebe
 Tyckte att det luktade bränt igår när jag hade min pizza i ugnen,och guess what i found idag?! 
Jo,en plastskål som jag serverat kattmat i,totalt smältad.. :P 

Nu till hockey!

söndag 5 maj 2013

Lazy

Jess,är kaputt och lat,så blir inga större skriverier här.. Elias somnade nyss,så jag ska kasta mig i soffan med en mozzarellapizza! Omnom.

Ska nog köpa blommor denna vecka,och plantera ute. Dör de så dör de :P Ny torkställning behövs också,någon liten filur som har haft omkull den så den är sönder.. 
Lillsyrran var helt överlycklig,hennes kanin hade fått en unge. Men bara en? Wtf..

Well,pics från idag och en bild jag stal av Maana :) 

Filip hade växt haha :D

Maya gumman


Påväg från Touhutalo,gullungar!

lördag 4 maj 2013

Lovely

Vilken dag! Rolig framförallt,men lite trött är man nog. Morgonen började med att jag blev nerblodad,vet inte om Benjamin hade skuffat Elias så näsan tog i stolkanten eller wtf..Men näsblod var det överallt!
Åkte sedan iväg till Munsala och plockade upp Maana och dotter,och sedan iväg till Touhutalo. Lekte typ 2 timmar. Elias var verkligen orädd,han smällde iväg ner för den största rutschbanan utan att fundera desto mer. Svettiga och lite halvslöa så åkte vi till Mäkken. Haha Maana skulle passa som Happy meal-lådsvikare :'D

Sen kom vi oss hem och fick besök av Jessica. Så här har vi lekt ute,ritat,badat osv. Superb!
Nu somnade yngsta sonen finally. 
Blir snart andra perioden i ishockey,ser bra ut hittills. Ledning ;)

Bus på G :)

Vid moffas :)

Jessicas sängkammarögon ;)
Nepps,nu till tv:n. Har btw kanaler nu tack vare min käre far! 

Puss hej

fredag 3 maj 2013

Ordinary day.

Yepp. Har varit en helt vanlig dag..nothing special. Varit ute i blåsten,varit och handlat,ätit tortillas (lite ovanligt dock) osv. Nu väntar jag på hockey. Får kolla i datorn eftersom digiboxen inte hittar en enda kanal. Suck! 

Imorgon förmiddag åker jag och kidsen,samt Maana och hennes Matilda iväg till Kokkola och Touhutalo :) Blir väl Mcdonalds efteråt. Nice!


Haha Wilma och Elin :D

torsdag 2 maj 2013

Just not my day.

..Fick ju min sovmorgon,ända till 08:30! Så det var ju bra,men resten av dagen har bara varit otur..

Dammsugarmunstycket är kaputt,min blodsockermätare försvunnen (ska till diabetessköterskan om 2 veckor,och ska då ha en massa att visa henne,great), alla bultar till mina sommardäck har mystiskt gått upp i rök, och jag har inte EN ENDA JÄVLA KANAL på tv:n. Ishockey-VM börjar imorgon,och jag börjar få panik. Hoppas de får fixat det så snabbt som möjligt..


Som grädde på moset så blir det inget Ikea denna helg heller,nemen yes.. Nå,får åka till Touhutalo eller liknande istället. 

När allt känns som mest värdelöst,så har jag ju mina underbara barn. Benjamin sa häromdagen : "Du e nog han bästast mamma man kan ha tycker jag". Värmer så otroligt! 


onsdag 1 maj 2013

Morr

Har försökt få min blog-banner till MITTEN halva kvällen,hur fan gör man?! Gah.
Har provat allt..

1:a Maj idag. Var bara till torget och åt glass,desto mer invecklat blev det ej. Men barnen var nöjda iaf :) 
Körde Benjamin till pappas,och drog iväg med lillsyrran och Elias till loppis.
Fyndade en hel del kläder till Elias.

Hämtade mitt buzzadorpaket också :)


Igår :)
 
Buzzador


Denna fick flytta hem för 50 cent :P

Kläder till Elias  :)
Hittade också en orange klänning till mig. Försöker få bort min svarta garderob :P
Talade nyss med en väldigt krapulantisk R. Haha,tur man bara var hemma igår ;)
 
Äh,nu duscha,sen film! Hoppas på att få en liiite längre sovmorgon imorgon.
 
Tjing