lördag 14 september 2013

Nice

Vilken kväll igår! Hade riktigt kul faktiskt. Idag är det inte lika kul. Vet inte om jag ska ligga,sitta eller stå. Fyfan! Åt säkert 15 kräftor haha. 

Blir nog bara några pics,ingen lust att skriva desto mer. Ska nog kasta mig i soffan tills det blir kalas på andra sidan vägen :) 




Vår mognadsnivå är väldigt låg :D





fredag 13 september 2013

Såklart!

Förstås har det ju kommit en hel drös med godheter till H&M,just efter att jag beställt! Hmpf.. 







Give me all! 

Lingon

Är så förbannad på blogspot. Skrev ett helt inlägg igår,och kunde varken spara eller publicera,så dit for det. Avinstallerade firefox i all ilska,och installerade Chrome. 

Hursomhelst,igår var vi till stan. Hittade skor till mig,jacka till B,men inga skor till B. Bah,kyss mig i röven att jag lägger ut 40€ på ett par skor han kommer ha tills det kommer snö! 

Fick hem mitt Lingon igår också,min bil alltså :P Är så glad att det finns cd-spelare med usb i den! Så nu är det bara att tuta och köra.

Ikväll blir det kräft-ätning @ Maanas,ska bli sköj! 






Blev en långärmad till B också :P 

Ho' shoes

Igår klickade jag hem 2 scarfar. En svart,och en brun. Kanske lillsyrran får den ena? Kostade ynka 2,75 inkl.post. På Ebay ofc!


torsdag 12 september 2013

Then & now.

Sitter och kollar massa gamla bilder,och skrattar. Herregud and Jesus christ vilken skillnad!

-09




Nu :P 



Liite skillnad?

onsdag 11 september 2013

Killing time

Nu,something för er snokare.

SENASTE:
Dryck: Saft
Telefonsamtalet: Pappa
SMS: hmm,syrran?
Sång du lyssnade på: Katy Perry -roar
Gången du grät: Förra helgen kanske?

HAR DU NÅGONSIN:
Dejtat någon två gånger: Aldrig direkt varit på dejt :P
Har någon varit otrogen mot dig: Inte vad jag vet av.
Varit kär?: mmm
Förlorat någon speciell person: Som har dött jo.
Varit deprimerad: Jepp
Varit så trött att du somnat sittandes: Nej

DINA TRE FAVORITFÄRGER:
färg 1: Blå
färg 2: Svart
färg 3: grön

I ÅR HAR DU:
Lärt känna en ny vän: Jupp
Fått ditt hjärta krossat: Nej
Skrattat så att du har börjat gråta: nej
Träffat någon som förändrat ditt liv: Njäää
Insett vilka som är dina äkta vänner: Absolut!
Fått reda på att någon har pratat om dig: Haha,det gör väl alla jämt.
Kysst en kompis: Jo Maana :D

BLANDAT:

Hur många av dina msn-kompisar har du träffat: Använder inte det längre
Hur många barn vill du ha: 3
Har du några husdjur: 2 katter
Vill du ändra ditt namn: Nää
Vad gjorde du under din förra födelsedag: Var väl ut på krog?
Vilken tid vaknade du idag: halv 8
Vad gjorde du igår runt midnatt: Sov
Någonting som du längtar till: Inget speciellt
Senaste gången du träffade din pappa: Idag
En sak du skulle vilja ändra om ditt liv: Vill ha ett jobb
Vad lyssnar du på just nu: Surret från datorn,katten som flippar i vardagsrummet
Har du någonsin pratat med en person vid namn Jens: Jo
Vad gör dig irriterad just nu: Folk
Vad är ditt namn: Johanna
Singel/upptagen:  Ja duu
Stjärntecken: Väduren
Kille eller tjej: Shemale
Grundskola: Hirvlax,bögstadiet
Gymnasie: Eeehm,yrkes ett år på kock,sedan barnledarlinjen
Hårfärg: Mögel?
Långt eller kort: Dvärg
Längd: 1,60
Vad gillar du gällande dig själv: Svårt att säga
Piercings: Tunga,näsa,ögonbryn
Tatueringar: Ryggen,vaden
Höger eller vänster:

DIN FÖRSTA:
Operation: Hmm,blev opererad i trynet som barn,men annars så mitt kejsarsnitt med B.
Piercing: I näsan,gjorde den själv med ett örhänge som 12-åring :P
Tatuering: Ryggen
Bästa vän: Alexandra
Sporten du spelade: Innebandy
Husdjur: Katt
Vaccination du minns: Stelkramp i lågstadiet
Konsert: The Rasmus på stafettkarnevalen
Förälskelse: Haha,i en betydligt äldre man.. no name.
Alkohol du drack: cider

JUST NU:
Äter du: Naglar.. Hyi.
Dricker du: Inget
Är du på väg att: Slänga mig i duschen
Lyssnar du på: Bah
Väntar du på: Helgen?

DIN FRAMTID:
Vill du ha barn: En dotter vill jag verkligen ha,ja.
Vill du gifta dig: Nej
Karriär i åtanke: Uteliggare?

VAD ÄR BÄST MED MOTSATTA KÖNET?
Läppar eller ögon: Ögon
Kramar eller pussar: Båda
Kortare eller längre: Längre
Romantisk eller spontan: Båda?
Snygg mage eller snygga armar: Mage
Tatueringar eller piercingar: Tattoos
Känslig eller inte: Nja,mittemellan
Ragg eller förhållande: Förhållande
Bråkstake eller tveksam: Inget?

HAR DU NÅGONSIN:
Kysst en främling: Inte vad jag kan förnimma
Tappat glasögon eller linser: Har inga
Haft sex på första dejten: Hahaha jå
Krossat någons hjärta: tyvärr
Har du blivit arresterad: Aldrig
Dissat någon: Jepp
Gillat din killkompis (mer än som vän): Har inga??

TROR DU PÅ:
Dig själv: Ibland
Mirakel: Njaa
Kärlek vid första ögonkastet: Nej
Himlen: Nej
Tomten: Såklart!
Att kyssas på första dejten: Why not?
Änglar: Näe

SVARA ÄRLIGT:
Haft mer än en pojkvän på samma gång: Nej
Tror du att det är möjligt att vara trogen hela livet ut: Jo
Vad kan du verkligen inte leva utan: Internet,telefon,cigg,min familj & barn,luft,mat...
Vad vet inte så många om dig?: Att jag är diabetiker,har astma,galen i all sorts ost??

Panik

Prrr,känner att paniken kryper på. Jag är nu på sista avsnittet i säsong 8 av Greys anatomy. Jepp,hela 8 fucking säsonger har jag avverkat senaste månaderna. Nolifer. Säsong 9 lyckades jag hitta,men bara utan text förstås. Suger,eftersom jag inte kan ha ljudet på pensionärsnivå när ungarna sover. 

Har annars varit en trög dag,inget särskilt. 

Imorgon måste jag igen till stan. Benjamins skor är så risiga,så dem kan han inte ha tills vintern kommer,samt att hans jacka är mer brun än blå. Har provat alla jävla fläckborttagningsmedel men neppan! En födelsedagspresent måste också inhandlas,för Benjamin är bjuden på kalas ihelgen :) 

Jeu,så blir det att leka pappersNisse,till försäkringsbolag samt att jag måste lämna in papper på mina inkomster (WOW) till dagisavgifts-räknaren..


Bara yngste sonen ger med sig och somnar så blir det en dusch. 

Vid moffas

tisdag 10 september 2013

Trallalaa

Vilken härlig dag! Började med att föra Elias till dagis,sedan blev det Jeppis,där jag spenderade hela dagen. Blev loppisarna (mötte upp Jessica där),sedan romantisk middag på Saigon :P Gud så god mat! Deras friterade kyckling-balls var ju to die for! 
Efter det rullade vi vidare till HH,Lindex,Kappahl,Tiimari. Blev shoppat en del,men inte huvudlöst ;) 

Så,en trevlig dag. Tack Jessica för sällskapet! :) 

R fick hämta Elias från dagis,så jag var till Jeppo på en kaffe innan vi åkte hem och storstädade lyan. Nu är ryggen extremt trött,men smärtan har gått att hantera även idag. Fan,mamma skrämde upp mig och talade om Ichias (stavning?). Hope it's not that.


Nemen gomårån risbåska

Jeans samt tröjor till E :P

Ny t-shirt till B :)

Kom på posten idag. Köpt på Ebay,här kostar de runt 25€,denna blev 5€ ;)

IIIIIIHK,dör uggledöden. Skithusmatta egentligen,men wtf.

måndag 9 september 2013

Arrival

Wiuuu,idag hämtade jag H&M paketet. Lillsyrran skulle ha massa nya kläder,så jag beställde hem lite stuff jag också i samma veva. Uggle-shit ofc,en turkos bajsrumsmatta samt byxor till B :) 

Juu. Går super för Elias i dagis. Imorse sa han "syns sen",och så fick jag åka iväg utan att han protesterade. Skönt! 
Inte mycket annat har skett. Var till Kaabi och handlade lite,sen blev vi bjudna på mat hos pappa. Potatismos och lax,omnom! 

Imorgon blir det Jeppis,troligen hela dagen. Ska till rätt så många places. Jessica ska jag troligen träffa också! :) 

Ryggen är ännu åt hell,men har iaf kunnat röra mig utan riktigt olidlig smärta idag. Ont gör det,men uthärdligt. Smörjer Mobilat och trycker in värkmedicin så känns det för stunden bra. Kom på mig själv med att nynna "himmelriket är nära" idag i soffan haha. Aika paha då väl? 

Nu skulle jag kasta mig i duschen bara Elias skulle ge med sig och somna nångång. 

Ajöken

söndag 8 september 2013

Bye bye

Söndag. Har haft en helt ok helg! Igår blev det då Jeppo. Grillade korv,lagade bastu,hörde på musik och chillade. Najs. 

Har sagt byebye till min bil idag. Får min "nya" bil först på Onsdag,men får låna mammas tills dess. 
En av mina manliga vänner köpte my car,så nu har jag lite shoppingcash ;) 

Blir nog att handla nya t-shirts till Elias,samt byxor till Benjamin. Ett par nya stövlar ska jag ha. Datorn får nog vänta,denna funkar ju ännu,så den får hänga med en stund till! 


Imorse när jag vaknade hade jag så sjukt ont i ryggen,och det blev bara värre. Började må illa av smärta,på riktigt. Hua. Så har levt på värkmedicin idag,hjälper inte dock. 
Skulle gissa på att en nerv är i kläm eller så har R använt mig som madrass inatt (baahaa,där fick jag till det..) 

Nu ikväll har vi haft kära Jessica här,alltid lika kul! Hon fick hjälpa till med Elias bad,skulle aldrig ha klarat det utan att lipa. Så ooooont. Värsta smärta jag varit med om. 

Nu blir det att vingla sig till soffan,går som att jag skulle skitit ner mig typ. 

Stolt korvgrillare :)

Dagens kludd

My favorites :)
bye

fredag 6 september 2013

Glad!

Hör och häpna gott folk. Jag,depressionen själv,är glad och känner mig tillfreds med livet! Nej,i haven't gone mad utan allt känns bara helt okej just nu :)  
Bakslaget jag fick idag redde upp sig,pörfekt! 

Mycket kul på G också. Imorgon blir det Jeppo över natten,och på Söndag kommer min kära Jessica :) 
Sen på Onsda nästa vecka kommer Maana på en snabbis,och senare kommer eventuellt en kär gammal vän,Patricia,på besök. År sedan jag har träffat henne sist! 

Nästa vecka får jag också börja köra med min "nya" bil. Min ska bortslumpas. Ska iaf ha cash så det räcker till en dator + ett par skor haha :D 

Anyway. Idag då? Hmm,var till stan med Elias,och han skötte sig exemplariskt! Fick tag i blommorna jag skulle ha,men inget annat blev köpt. Food såklart,men jag kunde hålla mig ifrån en massa onödigt. 
Hämtade Benjamin tidigt och stack iväg till skogs. Pojkarna är helt i extas när de får springa i skogen :) 

Ett  varv till pappas blev det med,sällan man träffar honom egentligen. Och nu ikväll har vi pysslat på här ute. 


That's it. 

Mera blooond.

Bush

Ska ännu klotta på några stenar :)

Älskade sis & kitty

Klockan är med överallt!
Nu,greys. 

Bye

torsdag 5 september 2013

Kreativitet

Bah,den flödar. Vill skapa,göra något med händerna! Tror minsann det blir en skogspromenad med kidsen imorgonkväll så vi får plocka massa stenar och mossa.
Måste till staden J imorgon också. Får väl gå igenom varje jävla affär i jakt på domdär blommorna.

Nåjoo,idag fick jag skurat hela lägenheten,postat grejs jag sålt,gått igenom min garderob osv. Drog till Jeppo typ 1 tiden och satt där till typ 4. That`s it.
Nu är killarna badade/duschade och lagda i säng. Benjamin ska fotograferas imorgon.

Tror detta blir morgondagens projekt :P

Ugglor ofc :P
Billiroolit

Fail

onsdag 4 september 2013

LillLördag

Yes it is. Snart helg igen! 

Hmm,var börja. Igår var jag till staden J. Handlade inget särskilt,just food.
Mot kvällen drog vi ut till skogs. Jag,lillsyrran,Benjamin och Elias. Plockade hem massa "skit",typ mossa,kvistar,kottar osv. Fixade till en krans,som blev ojämn,men den får där hänga. 
Hade tänkt göra ett blomarrangemang här ute,men de har ju inte börjat sälja blommor som håller sig över vintern. Iaf inte där jag kollade. Får vänta helt enkelt. 

Idag har jag bara sölat. Hämtade E vid halv 3,Benjamin har pappadag. Stack iväg till Jeppo och satt där någon timme,Elias lämnade där över natten.

Så nu ikväll fick jag storstädat hela lägenheten,så nu är det rent i några timmar igen. 

Das krans

Mys med kissi
Nu ska jag hänga upp tvätten,men first (har väl haft den 1000 gånger,men det skiter jag i)

Utseende
1. vilken ögonfärg har du: Vet inte riktit. Kanske grön-blå nånting?
2. hur lång är du: Ynka 160 cm
3. vilken hårfärg har du: Disaster. Allt möjligt. Blond,brun,svart.
4. långt eller kort hår?: Mellanlångt
5. piercingar i ansiktet: Ögonbrynet,näsan,tunga
6. vilken ögonfärg skulle du vilja ha: Riktigt blåa,eller bruna
7. hur lång skulle du vilja vara: 168?
8. vilken hårfärg skulle du vilja ha: Hmm,har provat det mesta. Men en jämn färg iaf :P
9. vill du ha kort eller långt hår: Mycket längre
10. skulle du vilja ha piercingar: Har juee. Men en läppiercing skulle jag vilja ha,men är rädd det blir too much

senaste du.
11. åt : Spaghetti
12. drack:  juice
13. du fick sms av och vad de stod: "Jåå men på ettmeddan" av R.
14. du skrev sms till och vad du skrev: R, "Elias e ju i dagis så"
15. sa: "Nåmen bubuuu kom in nu" :D
16. kramade: Elias
17. kysste: Pussade Elias :D
19. du spydde: Hmm,1 månad sen kanske?
20. idag: ?!
kärlek,
21. är du singel: Ja
22. ditt förra förhållande va med: Robert
23. ditt längsta förhållande: 7 år
24. med vem då: Benjamins pappa
25. när någon säger din första kärlek vem tänker du på då: Se föregående svar.
26. vem var din första kärlek? Men wtf,läs föregående!
27. gillar du någon just nu: Ja
28. hur många seriösa förhållanden har du haft: 2
29. vill du vara singel: Nej
30. vill du gifta dig i framtiden? Nej
31. Vad heter din nuvarande pojk/flickvän: Har ingen

vänskap
32. den som vet mest om dig: Syrran,mamma,Maana,Jessica
33. den vän som du har känt längst: Som jag umgås med fortfarande,så Maana.
34. allra bästa vän?: Jessica
37. som bor långt ifrån dig: Jessica,om det räknas som långt om hon bor i Sandsund :P
38. den du har mest minnen med: Maana
39. bra vän du inte träffar ofta: Melissa
40. har du någon gång varit vän med någon som du inte tycker om nu: Jaa.

övrigt,
41. musiksmak: Varierar.
42. sport du gillar: Ishockey
44. har du någon gång hört att du sjunger bra: Många gånger.
46. har du hört att du borde bli modell: Nej :D
47. något speciellt du alltid har på dig varje dag: Nej
48. vem är mest galen i din klass?:  -
49. brukar du sova med en nalle vid din sida? Pff,nej
50. vad tänker du på just nu: Food!

tisdag 3 september 2013

NP

Spelar sönder totally! 














måndag 2 september 2013

Cannibals

Hej gott folk. Måndag,en slö sådan. Inget speciellt har skett,bara en ordinary day! 

I Fredags stängde Hirvlax butiken for ever and ever (?). Jättedumt enligt mig,eftersom butiken hade gått med VINST under sommaren. Meeen,envisa bybor i Monäs ska prompt ha sin affär kvar,trots att alla som ska endera till Monå,Monäs eller Kantlax kör här förbi! Chansen är väl liten att tex. monåbor åker till monäs för att handla?! Hellre Munsala eller Oravais då eller hur?

Undrar vad domhär stackars åldringarna ska leva på här i byn. Ska dom måntro åka med rullatorn till Monäs (ca. 6-7 km) eller Munsala (6km) ? Kanske bli kannibaler? Bryter säkert ut värsta Zombie Apocalyps här for sure! 

Nu ska jag sluta vimsa och begrava mig i soffan! Gokväll. 


Skåål? :D

söndag 1 september 2013

Deg

Gud vilken degig dag. Har varit så slö! Eller lite fick jag ju uträttat i Jeppo men iaf. 

Hade en så trevlig kväll igår. Satt och babblade om allt mellan himmel och jord framför brasan. Jag fick för mig att stå på händer,och hjula,och jag lyckades :P 
Gick väl i säng kring halv 2 kanske. Väckning typ 10,så vi fick en sovmorgon :) 

Lagade food,tvättade kläder,diskade osv,sedan blev vi söliga och låg halva dagen. 


Hämtade sen hem kissen från mammas där han varit sålänge jag varit borta.

Haha Benjamin låste in sig på wc:n,och Elias var tydligen nödig,för han pissade i kattfatet. Nöden har ingen lag! Annars klarar sig Elias hela dagen utan blöja nuförtiden. Så vi ska fortsätta i denna takt :) 

Rörigt inlägg men wtf. Imorgon blir det väckning runt 7 kanske,så jag MÅSTE komma mig i säng 23. 


Ska ja måst blonder me? Eller nä?
Pusu hej!