fredag 13 mars 2015

Maxomorra

Alltså det märket..Jag bara älskar det. Undrar om de har som Me&I,typ hemförsäljning? Eller att man kan som bli återförsäljare.. Måste investigate! Ej sikke lej,småfolk, Duns och JNY är andra märken som jag gillar. Småfolk ligger väl i samma prisklass som Me&I. Köpte en tröja till Benjamin från Maxomorra för kanske 3 år sedan,och han kan ha den än,så rejäla storlekar.. Sådär på tal om yoghurt så tycker jag att kids ska ha färgglada kläder! 

Godingar som jag skulle vilja ha åt mina söner : 

Maxomorra : 




Småfolk : 




Vad jag ville få ut av detta inlägg vettefan.. Kanske bara skrika ut min aggression över att inte ha råd haha. 

Styggelsen.

Måste väl visa upp evighetsprojektet. Styggelsen,the mother of all råkel i've ever done. En trofe av hönsnät och tidningspapper. Riktigt ful enligt mig själv,så den får vara undangömd i sovrummet haha. 



Nåja,Fredag idag,barnfri helg på kommande. Och jag har NOLL planer. Ska jag börja känna panik?! Äh,blir nog bra hur det än blir. Orkar ändå inte umgås med surpuppor ;)
Solen skiner,och Elias leker på gården. Jag försöker få städat lite,så jag inte behöver slösa helgen på det. 

Lucifer (äldsta katten) har sånt otroligt ålvande för sig,frassmånad? Han lär nog bli besviken när han inser att det inte finns en enda hona här i byn haha.
Han får väl ta vad som finns,syrrans Laban :D

Äh,nu ska jag lyfta på röven. 

Hej!

onsdag 11 mars 2015

Mot alla odds.

Det är alltså boken jag läst ut idag. 2 kvällar tog det,sen var den utläst. Blev fan nästan förlamad efteråt. Herregud,vilken historia. Så fruktansvärt sorgligt,och orättvist. Att förlora ett barn i PSD är ju helt fruktansvärt,men 3?! 




"Angela Cannings anklagades för mord efter det att tre av hennes barn dött inom loppet av tre år. En läkare i England lanserade en medicinsk teori, Meadow's Law, som innebär att ett fall av plötslig spädbarnsdöd är en tragedi, två väcker misstänksamhet och tre är definitivt mord tills motsatsen är bevisat. Angela Cannings dömdes till fängelse och satt inspärrad i nästan två år. Starkt uppmuntrad av en medfånge stred hon för sin rätt att få återförenas med sin make och sin dotter Jade. 
10 december 2003 blev Angela frigiven och nu berättar hon om sin kamp - och om den tragedi som drabbat hennes familj vid upprepade tillfällen."


Just read it. 

Pösmunk

Ni vet,those days då man bara känner sig ful,fet,äcklig.. Ja,plufsig helt enkelt. Idag är en sån dag. Har sån brutal ångest över all choklad jag börjat äta. Finnarna blommar i fejset och jag känner mig som en pösmunk. 

Var trots allt till Jeppis idag,och hittade ett par jeans samt en topp. Besökte Erkin-Halli också,och som ni kanske märkt så älskar jag ju ugglor. I just can't control myself om jag ser nåt med ugglor på. Så att. 

Ska kasta mig och läsa ut en bok nu innan jag ska hämta sönerna. Sjukt bra bok,tipsar er senare!


Hepp!





Fläsk & kakkahus? 

tisdag 10 mars 2015

4 år.

Idag är det fyra år sedan Elias kom till världen! Herregud,vart tar åren vägen?! Min lilla bebis. 
Elias har växt och blivit en stor pojke,många som säger att han är stor för sin ålder. Han är extremt envis,och ska alltid få sin vilja igenom. Men så har han en så gosig sida,när han kryper upp i famnen,ger mig en kram och en puss på kinden och säger "gulla mamma". Ack,jag älskar min son. 

Har hämtat honom från dagis,och nu väntar vi på Jessica som ska komma på kaffe. Elias fick en ny kompis med sig hem,en apa vid namn Leif. Så söt haha! 







Detta är jag livrädd för.

Även jag antar denna utmaning som snurrar på Finlandssvenska bloggare. 10 saker jag verkligen är livrädd för. Enkelt skulle det ju vara att skriva "spindlar",men faktiskt är jag inte livrädd för dem längre. För nu när jag bor ensam,så måste jag ju smash those bastards to death själv! Ingen vits att låsa in sig på wc,och önska spindeln försvann. 

Så,nu ska jag riktigt tänka efter,och lista.. 

  • Att mina barn ska få obotlig cancer.
  • Att något av mina barn ska drunkna.
  • Att jag ska dö plötsligt,och mina barn är hemma och hittar mig död på golvet.
  • Att köra med bil på isen. (Om jag mot förmodan skulle göra det skulle jag ha fönstren öppna oberoende hur kallt det skulle vara)
  • Att mina föräldrar ska dö hastigt. (Dö kommer ju alla att göra,men hur  konstigt det än låter,så är jag mest rädd för att de bara huxflux ska dö,istället för att jag kan förbereda mig..tex att de blir gamla,sjuka etc..)
  • Att OM jag skaffar ett till barn,att denne ska dö i magen,vid förlossning,eller av PSD.
  • Att mina barn ska bli mobbade.
  • Vid halt väglag,att en långtradare får sladd och kommer över i min fil och vi frontalkrockar.
  • Att jag ska möta en björn i skogen. (Knappast troligt,men ändå)
  • Att någon av mina syskon blir sjuka och dör,eller dör i en bilolycka. 
Där var det. Vad är NI rädda för?! 

måndag 9 mars 2015

Vackert


Bloody Monday. Nåja,för mig spelar det ingen roll vilken dag det är. 

Hade ju ett litet kalas för Elias och Filip igår. Elias fick fina grejer,massa fordon,som han ju är mest intresserad av! 

Efter kalasandet kom jag på att heyyy,det skulle smaka med grillkorv! Stenfrusen korv,samt fuktig ved ledde till att vi tillsist fick grilla korvarna i gasgrillen. Haha,storsyrran och jag är ju båda scouter,men fan det började inte brinna fast vi höll på säkert 1 timme. Amatörer. 

Idag har jag städat lyan,sällan huh? Ska hämta Elias klo 15,sen far vi nog till pappas på en kaffe. 

Skulle seriöst vilja till Haparanda. Dels för Ikea,och dels för att äta på max. Man får ju tydligen muminglas med barnmåltiderna. Måste ju bara ha,fast jag så måste köpa två barnmåltider för att bli mätt! :P 




Vårtecken. 

Fabian njuter av solen. 

Pimp my tvättmaskin. Ojämt och bra ;) 

GIMME

lördag 7 mars 2015

The old days.

Slängde nyss ut en av det motsatta könet. Nåja,slängde och slängde,men onödigt att köra av och an.. Så nu sitter jag här efter att ha garvat åt Ace Ventura. I love that man! 

Kollar på gamla bilder,och lyssnar på låtar jag hörde på när jag var typ 15-17 nånting? 
Som jag skrev,tänk att jag för 4 år sen gick med världens största "öl-mage". Och att den "öl-magen" fyller 4 år. 

Strandad val. 

Färsk Elias :) 

Benrangel i magen. 

Storebror på besök. 


Nå,tillbax till när jag var tonåring då (Som att jag mentalt skulle ha ändrats,eeh nej). Men måste ju bjuda på en goding jag lyssnade på tills örona blödde : 



Bilder.

Moro. Lördag,och riktigt skitväder. Har regnat så gott som hela dagen,och blåser ganska hårt. Har spenderat största delen av dagen i Jeppis med lillsyrran och Benjamin. Något smått fastnade ju i handen förstås. 

Annars då? Jo,pappa slapp hem från sjukhuset i Torsdags,så har spenderat en hel del tid med honom. Imorgon har vi kalas för Elias och Filip. Tänk att min lilla bebis fyller 4 år på Tisdag?! My lord. 

Tror jag ska steka lite plättar nu. Slänger in några pics från de senaste dagarna. 


Bye. 



Bra då sonen håller reda på ;) 

Billiroolit

Alla andra har ju,så ja måsta ju :P 



2 € jeans :D



As i am.

Ah,lillsyrran spelade upp en ny låt igår,som jag direkt fastnade för. Gud i himmelen så FIN!



torsdag 5 mars 2015

168.

Hejsan hoppsan. Torsdag idag. Elias har mirakulöst tillfrisknat från gårdagens engångs-spyande. Han har varit precis som vanligt nu. Märkligt. Får hoppas att vi hålls friska till Söndag,för då har ju Elias och Filip gemensamt födelsedagskalas. 

Låg och läste igår som vanligt,men kunde fan inte hålla ögonen öppna,fast boken var intressant. Struntade tillochmed i att kolla Supernatural,och då är det usligt kan jag säga er. Fattar inte vad som felas mig. Somnade kvart över 10. 

Fick igårkväll en påse av bästa Nina. Har gått med i hennes Avon-team! Så är det någon som är intresserad av att beställa,så har jag kataloger! Fick några presenter av henne också,som gjorde mig så glad! Tack Nina! Ännu bättre blev feelisen när pappa ringde. Han lät mycket piggare,och slipper troligen hem senast imorgon. 

Hakade på utmaningen som snurrar på Finlandssvenska bloggare på FB,att gå igenom klädskåpet och räkna plaggen. Huhhu. Jag har 168 plagg kläder,och då räknades inte underkläder,strumpor,ytterkläder,samt de jag har tvättat. 168 plagg och jag har INGET ATT TA PÅ MIG! 

Ska nog hoppa i duschen nu,sedan måste vi till Kaabi och handla lite. 




Bajs. 



onsdag 4 mars 2015

Sjuk?

Onsdag. Fick hämta hem Elias redan runt klo 12,för han hade spytt vid maten. Har ju väntat att vi ska få "magafari". Ännu har han inte spytt här hemma,så vi får hålla tummarna att det stannar så också! Han är pigg och kry som vanligt,nåja,mat ville han inte ha,men annars så. 

Jag själv har varit helt otroligt trött hittills i veckan. Skulle kunna sova dygnet runt. 

Annars inget nytt väl? Pappa kanske slipper hem på Fredag om det vill sig väl,hoppas! 

Gick lös med dekorplast på min byrå idag,haha gick ju inte som på Strömsö kanske. Men den får duga. 


Hej!




tisdag 3 mars 2015

All sorter

Hemma från Jeppis. Blev en resa dit i brist på annat. Den samma rundan,loppis,lidl osv.. Hittade en del. Främst kläder till kidsen. PoP,Maxomorra osv.. 

Skulle ju städa här på eftermiddagen,men blev riktigt lat. Köpte blomjord,så nu ska mina stackars blommor få nytt att växa (eller kanske vissna?) i. 2 tulpaner,alltså i kruka,fick också följa med hem. 






Nu lever grejer farligt. Kontaktplast :) 

Var ju som skrivet på möte igår. Blir som så att jag (i väntan på att slippa till hudpoli) ska börja på rehabiliterande arbetspraktik eller vad det nu kallas. Innebär iaf att jag inte är varje dag,och inte heller 8 timmar per dag utan kanske 5-6 timmar. Blir inom köksbranschen iaf. 

Fick ett sämre besked igår också. Pappa har inte blivit bättre,snarare tvärtom. Så får se nu vad de menar göra. Har inte hört något därifrån sen i Söndags. Hoppas han snart blir bra! 


Sist men inte minst,en bild på kidsen när de faktiskt hållit sams hela 10 minuter : 




Hepp

måndag 2 mars 2015

Partyfeelis på en Måndag?

Det rycker i stortån när jag hör dessa : 






söndag 1 mars 2015

1:a Mars

Redan?! Var ju nyss jul ffs. 
Hmm,what to say? Hade en kul kväll igår,som alltid,med mina två favorittjejer! Garvade åt Jim Carrey,han är ju bara för härlig. 

Har nyss kommit ur duschen,och ska snart åka iväg för att hälsa på pappa i Vasa med brorsan och lillsyrran. För de som undrat vad som hänt,så kan ja ju säga att blindtarmen sprack i Tisdags. Så,det var ganska allvarligt! Men han börjar sakta men säkert bli bättre. 

Sen ikväll kommer kidsen hem. Imorgon ska jag på kaffe till Ninas (jävla länge sen jag träffat henne!),och efter det på möte. 

Ha en bra dag alla! 


Tjohej.