torsdag 12 oktober 2017

Hållbarhet...

Gah,jag är så himla sur. Hållbarheten på dagens grejs är ju = 0 alltså! 
Märkte häromdagen att skorna jag köpte för ca. 1 månad sedan till Benjamin redan hade fått hål. Visst,han får ju sönder det mesta,men hallå! 

Och igår. Hans skolväska jag köpte nu till hösten,dragkedjan sönder redan. Och jag är ingen som klarar av att fixa sådant. 

Visst,det blir dyrt att köpa billiga saker brukar dom säga. Men dessa varor var inte de billigaste,utan där mittemellan. 
Jag har inte råd att lägga ut närmare 100-lappen på skor,eller väskor. Så är det. 
Mitt lilla lingon till bil har fortfarande samma flipp-fel. Vindrutetorkarna vevar nästan konstant oavsett vilket läge "vippan" är i. Då har den redan varit på service,och vi trodde att det var fixat,men nepp. Snart ska den besiktas också.... 

Imorse märkte jag att maten jag kokade igår,och som vi också skulle äta idag hade jag lyckats lämnat fram över natten. 
Skitdag igår,hoppas denna blir bättre! Lite i-landsproblen här,men hey,lite får man väl gnälla.. 

Nåja,allt var inte skit igår heller.. Fyndade Kuoma-skor till Elias på loppis,tröjor till Ben,nya gardiner osv.. Nöjd med det!

Ska småningom iväg med Elias till tandläkaren,och ikväll blir det Anders Bagge-föreläsning. 

Ha en fin dag folks!



Inga kommentarer: