söndag 7 juni 2020

Diagnos,otur och storm..

God förmiddag! En riktigt stormig Söndag på gång efter många fina dagar. Nå,regnet som kom igår behövdes verkligen,hörde även sommarens första åska.
Vi,envisa som vi är,var och fiskade i värsta spöregnet. Var helt dyngsur när vi kom hem. 

I Torsdags var jag med Benjamin till diabeteskliniken i Jakobstad. Vi träffade sköterskan och läkaren. Barnläkaren konstaterade att Benjamin nog har diabetes,men vilken typ är ännu inte klart. 
Han ska troligen på samma tester som jag och lillsyrran var på. Högst antaglien är det ju MODY han har,vilket nog är det bästa av typerna man kan ha,trots att det nog inte heller är något att vilja ha. Jag hoppas verkligen att han klarar sig utan medicinering lika länge som jag. (jag fick när jag var 14)

Samma dag så var vi och fiskade,och Elias hade tydligen smugglat med telefonen,och vips,så hade den fallit i sjön. Hans 4 månader gamla telefon. Giv mig styrka

Fredagen var bättre,med dejt i Vexala hos Karin. Var ett varv till Munsala skolan också innan det började regna. 

Går lite på sparlåga livet just nu tycker jag,men vi är nöjda ändå. 💓 

Ha en fin Söndag i ovädret! 🌸





Hittar man inte tillräckligt stora krukor,så köper man en gammal docksäng att plantera i. 














Inga kommentarer: