onsdag 20 april 2022

Första.

Goddag! Vilken härlig vårvärme vi fått mittiallt! Närmare 15 grader här,och full sol. Snön smältar bort i rasande takt. Förstås har ju min absoluta fasa vaknat till liv också,nämligen fästingen. Så fruktansvärt äckliga kryp! Men ännu ingen brutal mängd. Ifjol hade vi väl plockat bort säkert 20 av katterna redan,nu i år har vi endast haft 2. 

Påsken var helt okej,lite tråkig mellan varven kanske. Stolarna är målade x antal varv,vi eldade påskbrasa,skötte syrrans Nova,åt god mat hos pappa osv. Men nog var det kul när kidsen kom hem i Söndags. Och syrran och co. kom sig hem från Elmiamässan helskinnad. De hade träffat Joakim Lundell och hans gäng där,och jag är avis. 😆 

I Måndags var vi till skogen,och sen när vi kommer hem börjar Kiira spy blod. I spyorna låg det ormbunksblad. Vad jag har förstått är de giftiga? Står så olika på nätet. 

Ringde till säkert 15 olika veterinärer,och ingen svarade. Till sist svarade en som visade sig vara i Kristinestad,samt att en ringde upp från Vasa. Båda menade att eftersom det var en fjolårsväxt så är den inte lika giftig,eller irriterar inte lika mycket. Så jag antar att det är magsåret igen som bråkar,så nu är det Antepsin som gäller nån dag framåt. Dagen efter var hon som vanligt tack och lov. ❤

Igår kom årets första penseér med mig hem. Tänker ju varje år att jag inte ska ha så många,men de är ju så himla fina då allt annat är brunt och visset. Potatisnarcisser fyndade jag för 1 € styck också vid Sunds,samt att man fick ta hem narcissbuketter helt gratis. 

Elias hostar som en galning,men just hosta kan ju hålla i sig i veckotal,så jag tror han får fara till skolan imorgon. På Fredag är det tänkt att vi ska till Jessicas i Sandsund! Länge sen sist nu igen. 

Ha det gott. 

God påsktårta hos Jannika


Nova har lejdon. 



Får dåga,nästa gång köps det nya. 




Doften alltså! 😍








Inga kommentarer: