torsdag 21 juli 2022

210722

Hejjåhå! En varm dag på gång. Har ju haft typ höstväder nu en stund. Jag har,trots det,simmat i princip varje dag,för är det sommar så är det! 👀

I Lördags var vi till villan och badade bastu & tunna. Jag hade Kiira i famnen och skulle lägga ner henne på terassen då hon ylade till. Hon är ju grymt "pito" och har haft problem med en klo på högra bakbenet förut. Men hon hade nog ont på Söndagen också,så i Måndags blev det ett veterinärbesök. Hon fick lugnande (lätt sövning) och klon plockades helt bort. Så nu har vi rambambula med putsning,smörjning,bandagebyte varje dag tills åtminstone på Måndag. När bandaget får lämnas bort så ska kragen på så hon inte slickar såret. Joohej,lycka till 😂 Men såret ser riktigt bra ut hittills. 

Dock ska vi ju till Kuusamo på Måndag,så jag tror det blir bäst att ha bandaget på tills vi far hem. Hon har ju ryggsäcken att sitta i.  Why the ryggsäck? Jo,för att dit vi ska så är det massor med trappor,och pomeranianer är klena i benen,ett snedsteg så är benet av typ. Dels också för min egen skull,för det är garanterat andra hundar där,och Kiira skäller sig fördärvad = de kan ta det som provocerande och det kan sluta hur som helst... 

Nåja,som vanligt menar jag klippa gräset på veckans hetaste dag. Elias ska även iväg till sin pappa idag,och kommer hem på Söndag. 

Blir väl att packa lite ihelgen,troligen som om vi ska vara borta 1 månad. 👀

So long. 

Redo för Kuusamo




Kunde inte motstå krukan 👀







Jag samlar stenar som småbarn,så blev ett gallerprojekt











Småfynd





Fick en orkidé av pappa






Inga kommentarer: