torsdag 29 september 2022

29.9

Iltaa. Torsdag igen och snart helg. Igen. Blir som sagt en tumishelg med Elias. Filmkväll önskades,så det ska vi iallafall göra. 


Har egentligen ingenting att komma med,för händer inget speciellt alls just nu. Pynjar på med lite ditt som datt vid sidan om skolan. Förra helgen var vi på en liten utflykt här i närheten,nämligen till Lillön i Kantlax. (japp,finns lillön i Kantlax också och inte bara i Monäs) Ett kors som är uppsatt till minne av en pojke som frusit ihjäl efter en skidtur. Stackarn blev bara 10 år. 😟

Lite pyssel har det såklart blivit. Denna gång i form av höstens trendpyssel : Svampar av en ljusslinga och smältlim. Riktigt kul,och blev ju ändå helt okej. 3 tavlor håller jag på med som bäst till Elias rum också. Gissa motivet? Nåjå,Scania förstås. Får se om det är något jag täcks visa upp sen. 😏 

Igår var jag till Jannikas och hälsade på nytillskottet Adam. Så snäll,lugn och söt bebis 😍 Fyndat fina barnkläder på loppis denna vecka också. 

He va he. Ha det gott. 





Jag äter absolut inte svamp,aldrig. Men som fotomotiv är de så vackra! 








Svamphatt











Fin hortensia jag "räddat" från en säker död för 3€ 😂










Inga kommentarer: