onsdag 21 december 2022

Fynd.

Goddag. Äntligen får jag sitta en stund. Har bakat pepparkakor.Varför gör man det år efter år trots att de alltid hamnar i nån kakburk och möglar bort? Nå,tradition är det ju. 

Har också strukit Elias festkläder (värsta som finns,att stryka!) för ikväll har han julfest. Jag har ingen aning om vad jag ska sätta på mig. Har bara samma trasa jag haft flera julfester,och nu upptäckte jag en stor fläck som inte går bort 😏 Sökte efter nåt fint i stan igår,men allt är så otroligt blommigt eller extremt mönstrat,och det passar inte mig. 

Har också länge sökt efter en vinterjacka utan resultat,men IGÅR,jisses vilket fynd! Och vilken tur att jag provade den trots att den var en storlek mindre än jag brukar ha. Det är en dunjacka från Luhta,riktigt varm och skön,och inte svart hör och häpna utan mer beige-brunish. Kostade mig ynka 5€ och är som ny! Därtill hittade jag 2 par skor,ett par svarta och ett par adidas. De svarta putsade jag upp med skoputs och de ser nya ut! En flanellskjorta modell enorm (så skön!) och ett par adidasbyxor samt ett par gardiner blev det också. Hela kalaset blev att kosta 18 €. 😁 Några fyndväxter från Sunds blev det också,tammetusan om inte 95% av mina palettblad har dött! 😡

Ännu skulle jag behöva tvättaoch föna hunden,det tar säkert 2h. Men,först tömma klädskåpet i jakt på festkläder.. 

Imorgon åker Elias iväg till Jeppo,och vi blir barnfria tills julafton. Inga planer förutom godisbak på Fredag som sagt. 

Önskar er en GOD JUL! 










👍







Lillvesslon som hatar att bada 😬


Inga kommentarer: