söndag 23 juli 2023

Gamla saker.

 Hej. En stund sen sist igen. Söndag och svalare väder.. Lär väl bli sommar igen tills skolorna börjar,som vanligt? 

Vi har inte gjort något särskillt egentligen,bara de vanliga sommaraktiviteterna. Jag har simmat varje dag oavsett väder,rätt kallt emellanåt,men oftast nog runt 20-23 grader i vattnet. Så skönt! 

Min faster och hennes man har åkt hem. Känns alltid lika tomt när de far.  Jag har fått ta hem en del gamla saker när de rensat ett hus vi har i Kantlax. Jag älskar gamla saker,främst för att de har en historia till skillnad från dagens plastskräp. Som bäst håller jag på att fixa upp en gammal resväska jag fick. Försöker få bort den unkna lukten,samt att jag (om det lyckas) ska sätta nytt tyg inuti. Får se hur det blir. Roligt med projekt! 

Idag kommer båda pojkarna hem,för imorgon styr vi kosan mot Pudasjärvi och Iso-syöte. Där är vi tills Onsdag. Så en stor del av denna dag går nog till att packa. Även om vi inte är länge,så blir det en del packning ändå. 

Ska småningom pallra mig mot Oravais. Lite som ska handlas ännu. 


Ha en fin Söndag och början på veckan! 
























Inga kommentarer: