onsdag 12 juli 2023

Juli.

Sommaren är kort pa di sjung. Snart har halva Juli susat förbi. Efter en vecka med lite kyligare väder så är denna vecka rätt varm iallafall. 

Vad gör vi då om dagarna? Ingenting egentligen. Jag vattnar mina hamstrade fyndväxter,klipper gräs,strosar runt och fotograferar varje litet blommande ogräs,simmar i princip varje kväll (Iskallt förra veckan,mellan 15-20 grader,igår 23 ❤),ligger nattetid och väntar på att höra mopedljud så jag kan gå och lägga mig. Kan inte somna innan das 15-åring är hemma. New fear unlocked dethär med mopedkörandet. 

Förra helgen blev det en runda till Seinäjoki,gubb och jag på tumis. Besökte 2 loppisar,Ristimaa Customs (för Elias skull såklart 😄) samt Sopuraha. Bensinen blev väl dyrast,hittade ingenting egentligen. 

Just nu är faster och hennes man "hemma" från Luleå,så det blir en del umgänge med dem. 

Annars en rätt lam period,jag börjar med en massa projekt,men får ingenting färdigt. Ser ut som stryk här hemma med grejer överallt,men det har det ju en tendens att göra på somrarna. 

Nåjå,ungarna sover bort sommarlovet,och jag ska hänga upp tvätten..  


Ha det gott. 




 




En favorit,doftar SÅ gott! 










Nätt


1 €s hortensia 😂

Ännu en perenn. Scabiosa.



Inga kommentarer: