söndag 20 augusti 2023

PTS och Juthbacka.

 Godaa. Söndag igen en gång. 

Haft 2 helger med fullt pådrag. Förra helgen blev det Powertruck-show som sagt. Lallade på där typ 6 timmar. Knappt så jag kom mig fot om fot dagen efter,och ännu idag har jag ont i skulderbladet. Eftersom många av lastbilarna även ställde ut ifjol så tog jag bara bilder på nya,och de som jag tycker är absolut finast. 

Starten i Munsala skola har gått bra för Elias del,och för min del också. Finns en hel del att göra 👌

Blev Juthbacka marknad både Fredag och Lördag. Stannade och babblade med så många bekanta så jag hann inte se allt första dagen. Riktigt superväder hade vi också! Hade Elias denna helg,då hans pappa är på jaktresa,annars skulle jag säkert sållat mig till alla överförfriskade människor även kvälls och nattetid. 👀 

På Fredagen hittades mest diverse lastbils-grejjer till Elias. Bästa fyndet var nog ett STORT Scaniamärke för 10-lappen. Jag fick besöka första hjälpen då en geting stack mig mellan fingrarna. Aldrig varit med om något liknande vid getingstick. Hela fingret svällde upp direkt,tappade känsel och började värka i hela handen. Men 2 sockerbitar på så gav svullnaden med sig till sist. Känns ännu av 2 dagar efter. 

På Lördagen fyndade jag en gammal vinlåda som jag ska ha som pysselförvaring,samt 2 trälådor för 2€ styck! (De brukar vara betydligt dyrare än så) En låda med symboler till min texttavla och en liten förvaringsburk i form av en flugsvamp kom med hem också. 


Idag ska Benjamin hämtas,och imorgon ska han börja i Kronoby på Basecamp. 


Ha en fin dag. 



















Min nummer 1 😍






Bastu



Årskurs 6




Sensommar favorit

Toffelblomman återuppstod ute 


Inga kommentarer: