söndag 3 maj 2020

Vappen & papper.

Goddag. Slö,molnig Söndag. Snart kommer Benjamin hem efter en vecka hos pappa.

Vappen kom och gick. Vi spenderade den som sagt vid villan,med munkar,mjöd,grillad korv och badtunnebad. Elias provade på att paddla,och visade sig kunna det riktigt utmärkt utan desto mer övning.. 
Som sagt har vi haft en barnfri helg. Rätt lugn sådan. Spelade spel med lillsyrran och hennes karl i Fredags,och igår blev det film.

Förra veckan fick jag hem min beställning från Käsitellen . Ännu en sak som jag gärna samlar på,är vackert papper. Dessa blev till tavlor lite här och där i lyan. Jag höll ju på med scrapbooking förr i tiden,och skulle gärna börja med det igen. Många kör ju med digital scrapbooking nuförtiden,men det är nog inget för mig som älskar att klippa och klistra. 

Skolorna öppnar typ om 2 veckor. Vet inte riktigt vad jag tycker om det. På ett sätt är det lite onödigt att starta upp allting för typ 2 veckor,men då igen saknar nog kidsen sina kamrater och rutinerna som skolan innebär. Är dock lite rädd att det kommer blossa upp en massa nya smittade,och då också annat än Corona..

Benjamin går ju ut lågstadiet nu,och börjar 7:an till hösten (!). Dock kommer det ju inte bli så stora förändringar för honom eftersom det är på samma område både lågstadiet och högstadiet. 

Nåja,får nog börja göra något nu. Ha en skön Söndag!



















Fixar inför fiskesäsongen 😊


👀

Inga kommentarer: