tisdag 28 april 2020

Tisdag.

God förmiddag! Tisdag igen en gång. Nästan en vecka sedan det klottrades här. Veckorna går så otroligt fort. 
Elias har dagens uppgifter klart,så nu sitter vi här och tögar. Vädret är ju inte det bästa,så det lockar inte att bege sig ut heller. Kanske ändå beger oss till villan på en pensionärsrunda. 

Vad har vi då gjort den gågna veckan? Som sagt var vi ju till Storsand i Fredags med Karin och hennes barn,samt min syster och hennes karl. Valde nog den blåsigaste dagen på veckan,men det blev ändå över 2 timmars vistelse där.
Mina blombänkar är omrörda och fixade tills det är dags för sådd. Blir endast snittblommor i år också. Ifjol fick jag en hel del blommor faktiskt,trots att ogräset lite tog överhand. 

Vi har även fått inleda fighten mot fästingarna. Finns det något värre kryp alltså? Så fruktansvärt äckliga,och onödiga. Har ju 3 katter,och de har alla haft fästingar redan. Verkar inte hjälpa med medlet jag köpte på apoteket häromveckan heller. 
De brukar vilja sova hos pojkarna på nätterna,men liksom lätt att få dem att förstå att de inte får göra det sommartid... 

På Kiira kör vi samma som andra år,dvs frontlines halsband. Funkar finfint! Känns tryggt,eftersom hon alltid sover med mig. 

Besökte Sunds igår,och hem kom några nya växter. Plantrea där är livsfarlig 👀 Räknade nyss mina växter,och jag har 106 stycken just nu här inne. Och då räknades inte palettbladssådden in. 

Snart är det vappen,och det "firar" vi väl vid villan. Sen är det en barnfri helg på kommande med 0 planer. 

Ska återgå till alla mina 100isch projekt som jag har på gång (och aldrig blir färdiga...) 

Ta hand om er. 















Inga kommentarer: