torsdag 15 oktober 2020

Bomb.

 Goddag! Andra höstlovsdagen på g,och imorse hade vi (som jag sett..) första frosten. Varje år funderar jag på hur 17 jag ska överleva kylan,men vänjer mig förstås alltid.. 

I Måndags blev det en utedag med skolan. Jag var med f-åk 2 och vandrade gröna leden vid Storsand i Monäs. Riktigt skönt! Blev ca. 5 km. 

Annars har vi inte gjort så mycket. Var till stan igår,men inget nöje i det nu heller med all Corona häromkring. Hade givetvis mask som jag bytte typ efter varje affär. Några växtfynd blev det iallafall och några plagg åt kidsen. Skulle verkligen behöva få bort lite urväxta kläder. 

Min beställning från min nya favorit-pysselbutik kom i Tisdags. Från Käsitellen såklart.  Älskar deras scrapbookingpapper! Scrappar ju inte,men använder dem till tavlor & kort osv.

De lovar tydligen snö nästa vecka,så skulle verkligen behöva till skogs och hamstra massa material till kommande kransar. 

En barnfri helg har vi på kommande,och NOLL planer,förutom att vi ska se Gudfadern. 

Slänger in en bomb från de senaste dagarna. 

Ha det bra! 










Monäs

Scoutstugan

Digerbergspotten 

















Den stora (Kaladium?) kostade ynka 1 €! 


Inga kommentarer: