måndag 9 november 2020

Fiilis.

 

Goddag! Måndag igen en gång. Farsdag hade vi här i landet igår. Elias och jag hade pysslat såkallade Tändchips till pappa/moffa,svärfar samt Elias pappa. Man använder sig helt enkelt av bomullsrondeller,servetter och smält stearin. Superenkelt! Förhoppningsvis funkar dom också 👀 Firade bästa pappa/moffa igår med kaffe och tårta ❤

I Lördags begav vi oss ut till Storsand med kaffe,korv och fika. Besökte scoutstugan och stora hamnspotten. Vi hade gått närmare 7 km visade det sig när vi kom hem. Skönt! 

Borde komma oss ut ännu oftare,men in i veckorna hinner man ingenting innan det blir mörkt. Så tills vidare får vi hålla oss till helgerna. 

Har sett på diverse sidor på FB,och Instagram att folk börjat julpynta och pyssla redan. Andra år har jag börjat supertidigt,men inte i år. Har inte haft feelis överhuvudtaget. 

Julklapparna hade jag klart ifjol vid denhär tiden,i år? Not so much. I och med Coronan kommer vi att beställa en hel del,men jag tror posten kommer ha svårt att leverera allt i tid,därför borde man ju beställa nu redan. Nå,några klappar har vi klart iallafall,och några på kommande. 

0 julfeelis har jag iallafall. Kanske det är den frånvarande snön som gör det? Inte för att jag är särskilt förtjust i snö,men inför jul får det nog vara vitt. Nå,bara jag kommer mig ut och samla material till kransar,och börjar på så kommer väl dendär känslan ska vi tro! Om någon vill beställa en krans,så hör av er!

Imorgon ska jag föra grejs till loppis,tyckte det var dags att få bort urväxta kläder nu igen. 

Ha det fint. 










Tändchips på G. 


Drömväxten äntligen i min ägo 😍 Lithop. 




Inga kommentarer: