torsdag 19 november 2020

So it begins?

Morning,eller god förmiddag! En stormig Torsdag på G. Vet inte hur många stormar vi haft hittills i år? Nå,förhoppningsvis har vi igång strömmen trots att det kommer börja pusta rätt ordentligt enligt rapporterna. 

Jag har ju länge haft bekymmer med min vänstra arm. Jag har varit på reumaprover,till fyssen,ätit muskelavslappnande och värkmediciner. Den var i okej skick några månader,men nu är det igång igen. Denna gång far det ända från nacken,ut i armen. Inga mediciner,diverse smörjor eller tens-apparaten fungerar denna gång. Så jag fick snällt pallra mig iväg till doktorn igår. Domen blev inflammation i axel /nacke. Ny sorts medicin på,samt blodprov för reuma igen + ännu en remiss till fyssen,och förstås - sjukskriven. Surt, när jag skulle vikariera idag.. 

Jag brukar ju få ont lite här och där i samband med kyla,men vi har ju knappt haft minusgrader i höst? Kanske jag förutspår stormar hah? 👀

Fick iallafall order att röra armen så mycket som möjligt,trots att det gör ont. Jämna plågor.. 

Jag har börjat julpyssla lite smått. Nån krans har jag gjort,med hjälp av gubben. Lite macramé-hängen osv..  Skulle behöva torkas av alla bänkar,byråer och skåp här i lyan,men det är ju så himla tråkigt.. Nåt mini-landskap ska ja iallafall få gjort idag. Såheså. 


Ha det fint! 


💓






Inga kommentarer: