onsdag 10 augusti 2022

Sista sommarlovsveckan

Så var vi där än en gång,sista sommarlovsveckan. Vart har denna sommar försvunnit? Klart,Augusti är en sommarmånad men man märker redan av mörkret och den nattliga kylan. 

Om en vecka börjar jag här på skolan pånytt. Sista gången någonsin jag stiger in där på hösten,för det är det sista skolåret som inleds. Skolan stängs till våren. Känns så vemodigt. Samtidigt tycker jag ju om rutiner.

Anyways,efter resan har vi inte gjort någonting egentligen. Kastat massa pil & kubb,badat badtunna,simmat osv. Benjamin förde jag iväg på konfirmationsläger i Måndags till Pörkenäs. Ikväll ska vi dit på besök. Jag har målat lite på pappas hus,och ska strax iväg och måla nån timme igen sålänge Elias är hos en kompis. 

I helgen blir det Härmä,och Powertruck show med gubb och min truckspotter till son. Jag har varit förut,men för gubb och Elias är det första gången. Kommer nog bli en av sommarens bästa dagar för Elias har jag på känn! 😉 Sen helgen efter blir det Juthbackamarknad,konfirmation och såklart konfirmationskaffe. 


Ha det gott. 






Min blivande konfirmand










Grannt inatt 😏





Inga kommentarer: