torsdag 13 april 2023

Pååschin

Tjahapp,man hann bara blinka så var påsken förbi,och snart är det helg igen. Vi hade ju verkligen tur med vädret i påsk,sol i princip varje dag. Vi var vid villan typ varje dag,pimplade,brände påskbrasa (som slocknade...) åt baconpaj,solade osv.

Våren har kommit med buller och bång,och även om vi har mycket snö kvar så har jag sett många fjärilar,malar,flugor och andra småkräk. Första fästingen har också plockats av syrrans hund. Fick snabbt beställa fästingskydd åt min Kiira. Jag är ju livrädd för domdär smådjävlarna. 

De senaste dagarna har det blivit allt mer uppenbart att vi snart hamnar att ta beslutet ingen hundägare vill ta angående sin hund. Att säga hejdå till vår älskade Maya kommer bli tufft. I 15 år (skulle bli 16 den 2.5) har vi haft henne hos oss,så det kommer bli så tomt. Uh,får gråten i halsen bara genom att skriva det,men hon börjar bli så dålig,så vi måste tänka på vad som är bäst för henne. ❤ Påminns om hur kort tid vi får ha våra djur med oss,jag har ju redan ångest för att Kiira är 5 år. Den dagen hon dör så går jag nog i 1000 bitar. 

En planlös barnfri helg kommer emot. Får väl städa hela helgen,om jag duger till det. Fruktansvärt ont i båda axlarna och ända ner i händerna fortfarande. Får ha handledsstöd dygnet runt numera.. 


Hepp.











Pimplarhundar






Älskade Maya 💓




Fulsöta Toffelblomma 😂



Inga kommentarer: