torsdag 29 november 2012

Vilken tur..

...jag har som har så hjälpsam familj! Är sååå tacksam för all hjälp jag fått med flytten! 
Till er som inte vet så har jag skaffat lägenhet i min hemby Hirvlax. Dit flyttar jag med Benjamin och Elias :) 

Rymlig lägenhet dessutom.. Ett stort kök med massa förvaring,rätt så stor hall, 3 sovrum varav 1 är lekrum och andra är Benjamins rum,och ett är mitt. Elias sover ju fortfarande i mitt rum :) 
Ett ENORMT vardagsrum. Vettefan hur jag ska hitta möbler?! :D Har "jättefint" 80-tals golv i hallen,men eeehm,man kan ju inte få allt :P 

Hela lägenheten är 120 kvm! :O Men jag hyr bara ca. 85 kvm? Resten är typ förvaring som några gubbar kommer använda till annat. Finns 2 ytterdörrar så. 
Placet då.. Hahaha,garva inte nu.. jag bor i samma byggnad som Baptistkyrkan. Alltså typ ett "radhus",med bara 1 lägenhet :D Är väl folk där typ 1 gång i veckan,så mig lär de inte störa. 

Förut hade de dagis där,så "på köpet" fick jag inhägnad stor lekplats ute! Sandlåda,lekstuga osv.. Nice! 

Beslutade efter många om och men att Benjamin ska få gå kvar i dagis i Jeppo. Onödigt att börja flytta honom för några månader.. Dessutom fanns det inte en enda ledig plats i vare sig Hirvlax eller Munsala. 
Blir därför så att de veckor jag har Benjamin så är han i dagis 3 dagar :) 
Sålänge jag inte har jobb förstås. Hoppas ju att jag fort ska hitta ett jobb,heltids helst ofc. Är sista dagen och städar idag.. 



Lekplats

Fick på posten igår 

Anusbild,men ska föreställa en monstertröja till Benjamin
Nu smiter jag iväg till stan.. Lite julklappsshopping + massa mat. Sedan jobb,sedan och dona till mitt nya hem! Imorgon blir det pepparkaksbakning med barnen,lillsyrran mfl ;) 

Det var allt. 

Bye

Inga kommentarer: