torsdag 29 december 2016

Klagovisan

Godkväll. Snart är det nyår folks. Många har väl klart vad de ska göra på nyår,med vem,var osv.. Men inte Johanna,hon vet inte ens OM hon orkar fira nyår alls. 

Jag har så mycket som skulle behöva göras,planeras osv.. Denna kommande helg är en barnfri sådan,ett ypperligt tillfälle att faktiskt få gjort skolarbeten i lugn och ro. 
Idag fick jag åtminstone upprett bland alla skolpapper. Blev 4 mappar fulla med papper,som jag skulle behöva läsa igenom. 


Har gång på gång läst igenom vad som återstår av min utbildning,och varje gång kommer paniken. Är ju så fruktansvärt mycket kvar,och jag vet inte ens var jag ska börja. Har väl skrivit det förr,men jag har tid på mig till Augusti 2017. Eller åtminstone har jag studietillägget tills dess. Det kanske låter länge tills Augusti,men det är mycket som ska göras innan dess,som : 


  • Komplettering av examenstillfälle ("att arbeta inom trädgårdsbranschen")

  • Företagsverksamhet. (Ska alltså hitta på ett företag,ha alla lönsamhetskalkyler osv i skick,och presentera detta,kanske i Mars -17)

  • Blomsterbinderi + kundbetjäning. (1 spiralbukett,1 arrangemang,1 begravningsbukett ska göras och presenteras + examenstillfälle när jag betjänar en kund) Närstudier i Januari-Februari,det vi har missat.

  • Att använda växter i trädgårdsplanering. (Närstudier i Februari,examenstillfälle someday,somehow)

  • Produktion av valfri växt. (Från frö till färdig produkt) Odlingsplan ska åtminstone presenteras. Närstudier i Februari.

Kanske det var allt? Eller njä,praktik ska hinnas med också,som typ när? Mamma till mina 2 söner ska jag också hinna vara + lära in 100-tals växter på svenska,finska och latin. Och jo,några hemuppgifter ska också göras.

Förlåt nu,men jag går sönder. Det finns de som har det värre,i know. Men just nu behöver jag bara få skväka ut min förtvivlan. Vill bara falla ihop och gråta en skvätt,sen kan jag kravla mig upp. Typ imorgon. 


Inga kommentarer: