onsdag 15 mars 2017

Små glädjeämnen.

Något jag borde bli bättre på är att se det positiva i vardagen. För visst finns det alltid något positivt varje dag. I allt kaos som just nu omringar mig har jag svårt för det,men man kan ju alltid bättra sig eller hur? 

Idag blev jag löjligt glad när jag gick ut här runt knuten för att plocka in björkris och ser att tulpaner har börjat knoppas längs husgrunden! (Scilla också troligen)
Tycker det är lite tidigt ändå,och jag är rädd att de fryser bort ännu..Men jag håller tummarna att de klarar sig. Skulle gärna se fler tulpaner i år än den ynka 1 stycke dvärgversion av tulpan som kom upp ifjol. 

Köpte också hem en Majbräken när vi var och handlade,och jag tycker just växterna i bräkensläktet är så fina! 

Japp. Imorgon blir det skola,sen praktik på Fredag. Sen en helg med barnen. 

Hepp. 







Inga kommentarer: