måndag 22 januari 2018

-Lista.

Hoppas på Sevendays lista,från förra veckan!




  • Dessa grönväxter finns just nu hemma hos mig: Oj,ska man minnas namn på alla? Nåja.. 

- Elefantöra (moderplantan håller dock på att säga upp kontraktet,som tur är så har jag fått bebisar av den)
-Palettblad (den mår inte heller något vidare)
-Aloe Vera.
-Benjaminfikus.
-Murgröna.
-Fredskalla.
-Kaktus.
-Flera Fittonia.
-Monstera.
-Rexbegonia. 
-Gullranka.
-2 krotoner.
-Yuccapalm.
-Ampellilja.
-Novemberljus. 
-Garderobsblomma.
-Julkaktus (som jag inte får livet av hur mycket jag än vill haha)
-Bräken. 
-Dracena. (Flera olika)
-Ficus Ginseng. 

Det var väl alla? Min nästa krukväxt blir nog en Alocasia. 




Kroton

Fittonia

  • Mitt bästa odlingstips: Är nog ingen professionell odlare,så har inga tips. 

  • I min trädgård vill jag odla: All sorts snittblommor! Vitlök,morot,solrosor. 

  • Så ofta köper jag växter: Snittblommor köper jag varje vecka,ofta flera buketter. Grönväxter också rätt så ofta,kanske 1 /månad 👀

  • Den fulaste växten/blomman jag vet: Förlåt,men jag hatar verkligen julstjärnor. Och Saint Paulia. 

  • Så inreder jag med växter: Så mycket grönt som möjligt? 

  • Så mycket tid lägger jag på odling: Brukar försöka förodla inomhus på våren,men ofta misslyckas jag. Ifjol var det ju väldigt viktigt att mina odlingar lyckades iom min examen,så då lag jag nog ner väldigt mycket tid. Kommande sommar blir det nog bara enkelodlade grödor,och snittblommor. 

  • En blomma/växt som alltid går som present: Rosor? 

  • Så får jag mina växter att klara sig: Beror ju på vad växterna kräver. Benjaminfikus och monsteran sprayar jag rätt ofta med vatten. Annars ger jag inte så mycket vatten vintertid. Sommartid desto mera. Planterar om vid behov. Hittills har de hållits vid liv.

Inga kommentarer: