onsdag 10 april 2019

Oro.

Hello! Onsdag redan,och en hel vecka har gått utan ett pip här. "Takatalvi" kom även i år som ni säkert märkt. Ville bara gräva ner mig när snön öste ner i förrgår och igår,men framöver ser det ju betydligt bättre ut! 
Var till Vasa i Fredags på lite shopping. Hittade såklart lite krafs vid Tiger,samt några plagg på Newyorker och H&M. Annars hade vi en rätt slö barnfri helg. 

Märkte förra veckan att Elias hade rätt många små blåmärken lite här och där,på lite konstiga ställen. Jag,hönsmamma som jag är fruktade ju det värsta såklart. 
Så igår hade de ettornas hälsoundersökning,och jag var med och funderade lite med läkaren.
Fick en remiss till blodprov,så det var vi och tog imorse. Lär få svaren imorgon någongång. Jag tror ju inte att det är någon fara,men jag far hellre en gång för mycket än en gång för lite när det gäller mina barn. Tacksam att läkaren tog min oro på allvar! 

Sagan om ringen då? Jo,igår fick jag samtal att ringen hade kommit tillbaka. En helt ny ring,så jag frågade om jag helt får byta modell,och det fick jag utan extra kostnad. Så nu har jag den jag spanat på från början. Får hoppas det inte lossnar någon sten,vilket risken är stor för,men isåfall får jag ha min första ring helt enkelt. 

Annars bara det vanliga.. Pysslat med blommor såklart,planterat,sått,gjort en vårigare krans,myst med kattungarna,skaffat loppisbord ,varit i skolan osv.. 

Kiira har blivit normalare igen. Inget ylande eller bäddande på konstiga ställen. Hon beskyddar dock kattungarna som mamma har,och ligger gärna och sköter om dem,och kattmamman verkar inte ha något emot det heller.

Nepp,nu ska jag slänga in en kyckling i Crock-potten!

Ha det bäst!  

Pensionärsrunda i Lördags

Rund bukett bunden i "Krans"




Denna tulpansort alltså 💗





Kultapari i Fredags 👀

💓


💕


😍


Inga kommentarer: