tisdag 16 april 2019

Påskveckan.


Hello! Tisdag it is,och påskveckan är på gång! För min del skulle vi gärna kunna spola fram till Söndag.. Har inte barnen hemma under påskhelgen,så det känns lite..blä? Nå,det lär väl komma ishockey,samt att vi troligen ska på bio på Lördag. 

Har städat upp lite här på gården,helt otroligt hur mycket skräp som gömt sig under snön. Alla uteleksaker ska ännu genomgås och söndriga sådana ska kastas. Massa skräp här i uthuset ska köras till Ekorosk också. 

Köpte vårens första penséer förra veckan också,och gjorde 2 planteringar. Men tror ni inte att jag glömde ut dem redan första natten? Temperaturen visade -8 och blommorna såg riktigt vissna ut. Men jag fick dem återupplivade,och även inatt glömdes de ut,men ser fina ut trots det. 

Var till villan i Lördags i finvädret. Men mina barn borde nog viras in i bomull och ha hjälm på sig 24 timmar om dygnet. Elias lyckades falla pladask på berget från spindelgungan. Trodde seriöst att han hade brutit armen,men det resulterade bara i en uppskrapad armbåge som tur! 
Var på en promenad längs stranden,och såklart lyckas Benjamin gå igenom isen med ena benet. Isen kan ju vara väldigt vass,men han fick också bara lite blått knä. 

Det om det. Imorgon blir det påskvandring med barnen från skolan,ska bli roligt att se hur det är upplagt eftersom jag själv varit med och fixat påskvandring under min studietid. Sen på kvällen blir det femmans fest vid Zachariasskolan! 
På Torsdag blir det skolan,och sen inleds påsken. 

Ha en fortsatt fin dag! 🌷







Gårdagens loppisfynd 🌸






Inga kommentarer: