onsdag 3 april 2019

Sagan om ringen och konstiga hundar.

 Hej hej! Skönt väder idag! Började dagen med en morgonpromenad med skolbarnen. Något motionsprojekt på gång! Samma imorgon. Var riktigt uppfriskande trots att jag hade för lite kläder på mig. 
Annars en helt vanlig dag med plastande av böcker och trassel med garn bla. 

Anyway,ni minns att jag fick hämta min nya förlovningsring i Fredags? Ja,på Lördagen märkte jag att en sten lossnat. Liksom nää... Som tur var så hade vi kvittot kvar,så var och lämnade in den till Sepon-Kulta igår.

Ska få en ny,men jag är inte säker på att jag vill ha den längre.. Men det ska tydligen gå att byta till en helt annan sen när den kommer tillbaka. Har en klar favorit där,en ring som är rätt bred,och flätad. Tog inte den sist,för den går inte att gravera,men om jag får byta nu så blir det nog den! 

Fyndade en del på loppis igår också,lite amplar,mer krukor,en låda jag ska måla och ha utomhus sen osv.. Älskar ju alla sorts trälådor! En krukväxt jag trånat efter länge råkade de nyss ha fått in till Prisma,så den fick såklart komma med hem! En Oxalis.🍀 Så cool växt,för på dagarna är bladen helt utfällda ,medans den till kvällen fäller ihop dem. Samma händer vid beröring. 

Det om det. Vid mammas har de nu kattungar. Kiira har blivit helt knäpp. Hon går här hemma och gnyr med jämna mellanrum,och ylar som en varg när jag tex. går ut. Det har hon ju nog sportat med förut också,men inte detta gnällande. Imorse började hon plötsligt bädda i mitt klädskåp,och skulle sova där. Har aldrig hänt förut. Hon har inte heller träffat någon hane,så gravid är hon inte.
Får googla saken. 

Ha en fortsatt fin dag! 


Vårens must-have,Bellis 🌸


Oxalis

Blev väl 9 €,allt tillsammans. Den enas skräp,den andras skatt 😂

💓

Inga kommentarer: