torsdag 4 juli 2019

Närturism.

God förmiddag! Igen har en vecka susat förbi sen jag skrev något här. Hinner inte med! 

Jag skrev om min axel och arm i senaste inlägg,och nu har jag fått en tid till fyssen. Bra det,för Mobic-kuren verkar inte ta alls denna gång. Har vaknat flera gånger / natt av värken i armen. Höger skulderblad har bråkat över en vecka också. Nå,det finns de som har det värre,men det är så irriterande att alltid ha ont någonstans,det tär på humöret också.  

Igår for Elias iväg till Ähtäri med sin fammo och faster m. familj. Och vi hade lovat att vi skulle hitta på något med Benjamin. Sagt och gjort. Vi for först till Vasa för lite shopping. Elin skulle till New yorker och handla för sina födelsedagspengar. Själv hittade jag också en del där. 
Tiger besöktes också såklart,och jag blev som ett litet barn när de hade överasskningspåsar. Couldn´t resist alltså,prylgalen som jag är.






❤ Kläder för löjligt lite pengar från Newyorker


Minimani besöktes också,då vi lovat köpa en,vad heter de? "Hoppstylta" (?) till Elias. Fick en ny muminmugg också ❤ Såklart kom mer växter med hem. Får nog sätta totalt växtshoppingsförbud nu,för i Tisdags var jag till Sunds på deras växtrea också... 😏 






Från Sunds.. Galet vacker. 


Efter shoppingen så for vi vidare till Strömsö. Jag skulle ha kunnat ligga i varje buske och fotografera blommor,och diverse byggen de har gjort men jag blir liksom alltid stressad när jag har med mig folk haha. Vi skulle ju vidare till Replot. 










Vi vek in vid Bernys cafè intill Replotbron och drack kaffe och åt glass. Så otroligt vackert! 


Sen körde vi ända ut till Svedjehamn,och promenerade till ett utkikstorn. Kan säga att det var rätt högt,så inget för höjdrädda,men oj vilken fantastisk utsikt! 






Trötta i både kropp och knopp sökte vi oss sen hemåt. Hade varit ute på tur i 8 timmar. 

Nu måste jag verkligen börja göra något. Gräset ska klippas,lyan städas,tvättmaskinen lär få snurra hela dagen lång,diverse växter ska flyttas och planteras osv.. Elias kommer hem senare ikväll,och igen är det så gott som helg. Blir antagligen vexala-villan imorgon,men på Lördag måste jag ha en dag utan program. Känner mig väldigt stressad just nu av någon anledning.


Ha det gott. 




Inga kommentarer: