torsdag 27 juni 2019

Läkarbesök,båtpremiär och shopping.

God förmiddag! Snart är det helg igen gott folk. Blir en barnfri sådan för oss.
Ska iväg på lite skoj imorgon,länge sen vi ens varit utanför lyans väggar. Ska bli kul! 
Sen på Söndag kommer Benjamin hem efter en pappa-vecka. Tur det,har saknat honom 💓 Märkligt att man aldrig vänjer sig vid att han är borta varannan vecka. 

Häromkvällen tog vi årets första båttur. Kiira fick inviga sin nya flytväst,hon var inte glad över den,men hon älskar att åka i båt! Vi var till en strand nära vår villa,där jag brukar samla massa drivved och stenar,men hittade inte SÅ mycket denna gång. 

Jag har ju hand om gräsklippningen här där jag bor,så i Måndags skulle jag trimma + klippa. Pappa har en löjligt lätt trimmer,och jag hann trimma några minuter så var mina armar som spaghetti,och jag tappade all ork. Något är riktigt fel. 

Så jag ringde och bad om en läkartid. Så dit var jag i Tisdags. Blir så förbannad när man aldrig blir tagen på allvar.
Läkaren sa att jag ska ta en kur Mobic till,men skickade också iväg en remiss till fysioterapi eftersom min vänstra axel knastrade rätt ordentligt. Nytt crp ska också tas någon dag,för det var förhöjt för 1 år (!) sedan. 

Han printade också ut mina blodprovssvar så jag själv fick se. Konstaterade att jag har för höga hemoglobinmassavärden (sedan 2017),men ingen har sagt något om det. 
Doktor google säger att sådana höga värden kan bero på B12 och folsyra brist,så igår köpte jag vitaminer som jag ska knapra någon månad framåt.
Var till bibban efteråt och lånade massa böcker,främst åt mamma som plöjer flera böcker i veckan. Metallica-boken som jag länge letat efter hittade jag också. Är ju bara ca. 3 veckor tills vi ska på konsert! ✌

Det om det. Var till Jeppis igår på lite rea-shopping. Såklart,när jag är ute efter något plagg till mig själv så hittar jag mest åt barnen,men en topp + en t-shirtklänning blev det iallafall. Sommarplantrea hade de vid Sunds ,så givetvis var vi dit också.

Idag står det städning på schemat,och barnens skåp ska genomkollas.

Ha en fin dag! 












Loppis 💖





Rudbeckia

Islandstimjan

Ingefärsmynta


Inga kommentarer: