söndag 22 december 2019

Mer elände.

God förmiddag. Fjärde advent idag,och här har vi verkligen NOLL julfeelis. 
Som om det inte skulle ha räckt med förra veckans angina,ryggont & telefonkatastrof så upptäckte vi i Torsdags utslag på Benjamins bröstkorg. 
Det fortsatte att sprida sig,och blev till vätskefyllda koppor. Endast på hans vänstra sida,ut under armen och på ryggen. 
Ringde på Fredagkväll till både Malmska och Vasa- jouren. 

Otroligt dålig service i Vasa. Jag valde att bli betjänad på svenska,och sköterskan jag talade med förstod knappt någon svenska alls. Hon visste inte ens vad ett utslag var. Hon kopplade mig vidare till en som skulle kunna bättre svenska,men,hon kunde om möjligt ännu sämre svenska. Hon fick googla ordet "vätska" (vätskefylld). Blev inte alls förstådd. 

Nå,vi väntade till Lördagsmorgonen och ringde malmska pånytt. De sade att vi skulle komma in genast. 
Väl där togs det crp,som var bra. Domen blev tillsist bältros. Rätt ovanligt i hans ålder. 

Han kan inte svälja tabletter,så det blev medicin i vätskeform. Visade sig att det fanns en enda flaska i hela nejden,och han behöver sammanlagt 4 flaskor. Så imorgon får vi hämta 3 till som apoteket beställt in. 
Nu har han nästan 39 graders feber,och inget verkar få ner febern. Yr är han också. 
Eftersom han kan smitta,så ska han vara hos mig över julen. Synd när han inte kan fira med sina småsyskon hos pappa,men vad kan man.. 

Nu hoppas jag verkligen att inget mer elände dyker upp. Och att Benjamin är bättre på jul så han orkar fira. 

Önskar er alla en God jul! 💓


😓


Inga kommentarer: