torsdag 19 december 2019

Sjukstuga & extra utgifter..

Godförmiddag! Vet ni vad det är för dag idag? (Förutom 19.12 och Torsdag...) Jo,det är min första sons 12:e födelsedag! Alltså stanna tiden! Får på sant panik. Idag är han ledig,för det vankas julfest ikväll. 

Firade som sagt Benjamin i Söndags. Han fick mest pengar,kläder och en ny högtalare. Jag lyckades sträcka min rygg på något sätt,så jag knappt kunde gå på Måndagen.

Hade ju sett fram emot julmyset här vid skolan,men istället har vi varit hemma hela veckan. Förutom min onda rygg så fick Elias domen angina,så han går på penicillin nu. Känns surt,men vad kan man. Flera andra som haft också.

Som om det inte skulle räcka med det så lyckades jag få petat sönder min telefon i förrgår. Jag skulle rensa ur laddningsuttaget,och vips hade jag sönder en av "pinnarna",så den slutade ladda helt.

Dagen efter störtade jag iväg till Vasa och köpte en ny,för jag klarar mig inte utan telefon. Sorgligt men sant. Blev en Sony Xperia L3. En billig en,mot vad jag haft förut. Får se hur länge denna håller. Så onödig utgift i annars så dyra December. 
Köpte även en plastjulgran,fick bli en sån i år. 

Ska pyssla lite mer pappersstjärnor nu,sen hämta ett paket till Oravais. 

Ha en fin dag! 






💖

Inga kommentarer: