onsdag 15 januari 2020

Forskning.

God eftermiddag! Känns ju verkligen inte som att det är Januari när man kollar ut genom fönstret. Inte för att jag gillar när det är 1m snö och -20,men när det är såhär är det nog något fel. Och barnens skidåkning och skrinnande faller ju bort. Nå,troligen hinner det bli vinter än! 

Igår var vi då på sockerbelastningen. Kände direkt att det skulle bli en jobbig förmiddag då jag inte ens fick dricka kaffe. Vi kom oss till folkhälsan i Jeppis till klo 09. Det sattes kanyl i armen,som skulle vara kvar under hela förmiddagen. 

Det togs fastesocker,och mitt låg på 6,1. Sen skulle vi dricka en sockerlösning. Efter 1/2 timme togs det nya blodprov,och mitt visade 7,2. 
Sen efter ännu en halvtimme togs det igen några rör,och mitt visade 8,2. Sen igen efter en halvtimme osv.. Sista sockervärdet togs halv 12,och då var mitt ner på 6,0 igen. Riktigt fina värden. 
Långtidssockret var 5,2 och det är utomordentligt bra. 
Sammanlagt togs det runt 35 rör blod,och det kändes nog. Var så extremt trött när vi slapp därifrån,men efter en gratis kopp kaffe & semla kändes det bättre. Det sades att det nog lutar mot att vi har en ärftlig form av diabetes. 




Idag var det skolan på schemat,och samma imorgon. Är trött ännu idag,men tycker jag har varit det sen vi var sjuka här på jul. Imorgon blir det också ögonbottensfotografering som sagt. 
Sen är det så gott som helg igen en gång. Har barnen hemma denna helg,och vi ska överraska dem lite är det tänkt. Gubb fyller på Lördag också. 

Får nog på allvar sätta shoppstopp nu. Har köpt så många nya plagg till kidsen att de knappt ryms i skåpen. Men är det rea,så är det ju haha. Fick mitt paket från H&M igår,och jag kärade totalt ner mig i min nya stickade tröja,så sjukt skön. Några prylar från Tiger kom med hem i Fredags också. 

Visste ni annars att det är tulpanens dag idag? Unna er en tulpanbukett vettja,man blir så glad av färska blommor,iallafall jag. 😊 
Ska plantera några av mina nya inköp nu. Har haft många växter som dött bort,därbland de flesta i min palettbladssamling. 

Ha en fin fortsättning på dagen. 


Sötaste krukan! 




Inga kommentarer: