torsdag 9 januari 2020

Försökskaniner.

God eftermiddag! Nu är jullovet slut,och vardagen tar vid igen.

 Är supertrött idag,fick springa med Kiira inatt igen. Fattar inte varför hon inte kan kissa innan vi går och lägger oss? Eller så håller hon på och krafsar på sängkanten,och gnäller. Då vågar hon inte hoppa upp eftersom det är kolmörkt i rummet. Bara att tända lampan så hoppar hon upp. Men det tar ju åtminstone en kvart innan jag somnar om. 

Helg igen imorgon,trots att det känns som Onsdag idag. Blir en barnfri helg. Ska köra pappa och Elina till flygplatsen i Vasa på eftermiddagen. De ska till Thailand i 2 veckor. Är ju alltid så nervös när de är bortresta,så rädd att något ska hända. Men vi får hoppas allt går bra och att de får en fin resa! Ska in till Newyorker och Tiger i samma veva. Sen blir det väl en film på kvällen. 

Nästa veckas Tisdag ska jag och lillsyrran delta i en undersökning vid folkhälsan i Jakobstad. En undersökning om Mody-diabetes. Mody är en form av diabetes som är ärftlig och det finns många olika varianter. Eftersom jag,storasyster,eventuellt lillasyster (ingen diagnos än), min gammelmorfar,mormor,morfar,mamma,kusin,och flera andra släktingar har diabetes (både typ 1 och 2) så ville de gärna att vi skulle delta.
Kommer bli en lite jobbig morgon,då man inte ens får dricka kaffe. Ska göras en sockerbelastning,så man måste vara både oäten och odrucken. Diverse blodprov och urinprov ska också tas. 

Sen på Torsdag ska jag på ögonbottensfotografering,och då får Roger agera chaffis. 

Det om det. Har påbörjat projekt rensning här hemma. Tar lite nu som då,och rensar bort. Näst i tur är klädskåpen. But first ska jag knäppa igång Crock-poten. 

Ha en fortsatt fin Torsdag,och helg! 

Amaryllisen blommar,bättre sent än aldrig. 


Nattmarodören




Inga kommentarer: