onsdag 1 juli 2020

Blommor & djurdrama.

Hello. Äntligen lite svalare dagar! Fredagen var ju outhärdligt het.. Vattnet var också väldigt varmt,knappt så det svalkade heller. Men iom att det blivit ostadigare väder,så har jag haft väldigt ont. Främst i höfterna,och i vänstra armen. Knappt så jag kommit mig fot om fot på morgonen. Idag känns det bättre. 

Maya (pappas 13-åriga hund) blev väldigt dålig på Fredagskvällen. Ögonen bara vinglade i skallen,och hon varken åt eller drack. Duschade henne svalt,försökte få i henne vatten,men icke. Blev riktigt orolig där en sväng. På Lördagen var hon dock återställd tack och lov! 

Annars har det inte hänt så mycket,är det samma som rullar på bara.. Benjamin har köpt ett tält för egna pengar,så i det sov han natten till Måndag. Var ut och körde i Måndags,till tisskärssand och båthamnen i Vexala i brist på annat.

Igår var jag till Jeppis som vanligt. Plantrean vid Sunds besöktes såklart,och 3 loppisar. Fyndade lite ditt som datt. 
Idag har vi inga planer,men borde klippa gräset och städa. Har halva gräsmattan här inne på golvet känns det som. Imorgon ska Benjamin sova med moffa vid villan,och på Fredag blir det troligen veterinären med lillsyrrans hund.

Tjolahej.

Kråkört. Vanlig,men ny bekantskap för mig







Ampelskära




Inga kommentarer: