söndag 3 januari 2021

Bildbomb.

Goddag! Söndag it is,blir allt "vikovill" med all ledighet.. Sista dagarna ledigt nu,på Torsdag startar vårterminen i skolorna. 

Vi får nog jobba på att vända dygnet nu dessa sista dagarna. Har varit uppe allt för länge,och sovit till typ 10 varje dag.. Orsaken är för min del JVM,alltså ishockey. 

Kollade Fin-Swe inatt,för det är ju ett måste! Och visst gick det vägen till sist fast det var spännande. Finland i Semifinal,och vi möter USA natten till Tisdag. Den matchen struntar jag nog i eftersom den börjar 04:30. 

Nytt år då. Vi avslutade året på bästa vis med pulka,fika och umgänge med bästa Jannika,Karin och deras kids vid Munsala skola. Sen firades nyår här hemma med lövbiff,hemmagjorda klyftpotatisar,Blubblubb-dryck (😁) och raketer. Var riktigt skönt att vakna upp på nyårsdagen då man varit nykter. 

På nyårsdagen fick vi besök av Jessica,Johan och Madeleine,och vi begav oss ut hit till skolan i pulkabacken. Jag blir nog aldrig för gammal för att åka pulka,det är ju så himla kul! 😂 

Så vi fick bästa avslut,och början på åren,tillsammans med vänner 💓

Igår var vi ut och traskade till Storträsket i Kanäs. Oj gud vad arg jag var innan vi var tillbaka till bilen. Hunden under armen,tät skog (med kvistar som piskar i ansiktet),en Elias som slöar och sedan gapar när han hamnar efter + 2 andra som springer iväg så vi andra vimsar bort oss. Tur att jag inte är arg länge,eldar fort upp mig,men det går rätt snabbt om 😀

Nu ska jag snart föra iväg kidsen,sen är jag barnfri tills imorgon. 

Ha en riktigt fin dag alla! 





Fick en blomma av finaste Jannika,tack! 💕


Julkransen fick ryka. 


Hitta Ben? 







 

















Iallafall har jag snygg kalender 👀❤



Inga kommentarer: