lördag 19 oktober 2013

Barn till salu!

..Inte på riktigt såklart,men emellanåt känns det som att man skulle kunna hoppa i bilen och köra dem till loppis haha. Som imorse. Redan halv 10 var båda riktigt hysteriska,bråkade om allt och inget,stökade ner när jag försökte städa. Det som fick Benjamin att riktigt flippa ur var när jag bad honom städa sitt rum. "Ja vet it hu man göööör!" bla bla.. 
Fick seriously ringa till hans pappa och be honom coola ner Benjamin. Och det funkade. 
Vårt lilla schema gick inte så lysande heller,men halv 8 sov han till. Han är inne i en period då han är otrygg,rädd för minsta lilla ljud. Häromnatten kom han klo 03:30 och var rädd för brandvarnaren han har i sitt rum. Den varken pep eller blinkade. 
Så nu förra natten tog jag till förskolelärarens tips,och lät Benjamin sova i mitt rum. Och båda pojkarna somnade direkt igårkväll! Men,det är nog ändå ingen bra ide,för minsta lilla knyst från B så är Elias vaken. 

Saknar faktiskt den LYX det innebär att säga "gå till pappa och hitta på något med honom",för det är en LYX indeed. Är man ensamstående så har man inte den möjligheten... 

Skulle ha lagt upp en video på mina två små glada grisar,men blogger tyckte annorlunda. Kanske ikväll. 

Nu till pappas och ha brorsan att sätta på vintertossor på min bil! 


Tjing!




Inga kommentarer: