lördag 18 april 2015

Mitt hjärta gråter.

Helt otroligt vilka mängder böcker jag avverkar. De senaste två veckorna har jag nog läst 6 böcker! 
Avslutade "jag dödade mitt barn" häromkvällen. En bok som handlar om en mamma som skjuter sin 6 veckor gamla son,och sedan sig själv. Sonen dör,och hon överlever. Skrev ju mitt slutarbete om just förlossningsdepression,och hur allvarliga följder en obehandlad sådan kan få. 
Fruktansvärd bok,men en som behövs för att folk ska få upp ögonen för just förlossningsdepression/psykos. 

Har snart läst ut boken om lilla Tille. Mamman hade en blogg under hans sjukdomstid,och jag följde den,ända tills lilla Tille somnade in. Handlar om den fruktansvärda sjukdomen Epidermolysis bullosa. En annan familj jag följt med förlorade sin son för ett år sedan i samma sjukdom. 
Tille blev bara 6 månader,Hugo blev 3 år. 

Vad ska man säga? Är så tacksam att jag fått friska barn. Men lider med dem som inte haft den turen,för det är just det det handlar om. Tur. 



Inga kommentarer: