torsdag 11 juni 2015

Sommarlistan

Som så många andra,så har jag också fyllt i denna sommarlista som poppat upp lite här som där. 

Sommaren är här! Vad ska du göra nästa vecka? 
Har för en gångs skull inget inplanerat ännu,förutom att jobba på Måndag och Onsdag. Midsommar kommer emot,och det är nog första året som jag inte har en aning om vad jag ska göra!
Tre saker du vill göra i sommar.Besöka någon nöjespark,simma mer än jag gjort senaste åren,sola givetvis!
Särkänniemi i fjol. 

Tre saker du INTE vill göra i sommar.Vara sjuk,frysa,vara blek som ett lakan. 
Vad blir din sommarplåga 2015?Låtarna från Step Up-filmerna!
Landet eller stan?Landet förstås! Koskit,mmm. 
Vilka dofter får dig att känna att sommaren är här?Nyklippt gräs,blomdofter,solkräm. 
Vad grillar du helst?Halloumi-ost,kött (inget dallrigt fläskkött),vattenkastanj :D
Vad är sommarmat för dig?Rökt lax,nypotatis,"pikkalakan",sallad med fetaost. 
Sommarjobb – ångest eller glädje?Kommer jobba hela 1 gång per vecka hela sommaren,men jag är bara glad! 
Vad är din värsta sommarinsekt?Fästingar! (Är det ens en insekt? whatever) Myggor. 
Vilka böcker ska du läsa?Allt jag kommer över,och har tid med! Just nu läser jag "Jag älskar den pojken". 
Har du tänkt besöka några särskilda platser?Powerpark i Härmä haha,längsta resan jag lär göra i sommar. Nånej,men hmm,kanske Haparanda vid nåt tillfälle? 
Vad är det somrigaste plagget du har? 
Mina klänningar. Har faktiskt en hel del av dem. 
Sommarregn – ja eller nej?Om det är hemskt varmt,så JA! Älskar doften som kommer efter ett riktigt skyfall. Åska är ju lite mysigt också.
Ifjol.

Har du tänkt utmana dig själv i sommar?Är tråkig,och svarar nej. 
Och till sist – din bästa sommarrutin!Eftersom jag alltid blir RÖD istället för brun,och för att jag är rädd för att bränna mig så fuskar jag lite med brännan,och brukar vara brun ännu i December hah. Så min rutin är Doves bodylotion som gradvist gör mig brun. Tadaa! 

Inga kommentarer: