fredag 9 mars 2018

Veckans lista.

Hakar på veckans lista på Sevendays,rädslor denna gång. 


  • Det här är jag rädd för: Som mamma är jag ju givetvis livrädd för att något ska hända mina barn,som olyckor,drabbas av tex. cancer osv.. Döden skrämmer mig också,att barnen ska dö,jag själv,eller någon i min familj. Och så har vi något så patetiskt som spindlar,och att behöva stå inför mycket folk. 


  • Så här reagerar jag, när jag blir rädd: Med ilska? Kan först bli arg,sedan börja gråta 👀

  • En rädsla jag överkommit:  Hade ju riktigt fobi för spindlar förut,men lite har jag nog ändrat på den fronten. Jag får ju så lov att mörda spindlarna själv nuförtiden. 

  • Då var jag senast rädd: Mina barn tycker ju det är roligt att skrämmas,men då blir jag ju bara lite haj på sin höjd,men senast jag var riktigt riktigt rädd? Hmm,måste nog vara när mamma blev allvarligt sjuk ifjol denna tiden,eller när pappa hamnade akut in på sjukhus för något år sedan. 

  • Så här övervinner jag min rädsla: Under mina studier så hamnade jag ju i dessa situationer som jag verkligen hatade,att stå och tala inför folk. Och nu har jag blivit mycket bättre på det. Tycker fortfarande inte om det,men jag överlever. 

  • Den hemskaste film jag sett: Jag har sett det mesta faktiskt,allt från spökfilmer till riktiga tortyr-blodbadsfilmer,men filmer som jag fortfarande tycker är skrämmande är nog REC,Pet sematary och Sinister. 

  • Ett läskigt ögonblick i mitt liv: Finns väl många,men ett som riktigt har fastnat är nog när Elias föddes,när han först grät när de plockade ut honom,och sedan tvärt slutade. Blev livrädd att något var fel. Samt att mitt hjärta började krångla under snittet,och sköterskorna började springa av och an. Läskigt,men det visade sig vara ofarliga rytmstörningar. 

  • En person som får mig mindre rädd:  Den person som kan hålla sig lugn? 

  • Rädsla för mig är: Mina rädslor är ju för saker man inte direkt själv kan påverka,som döden eller sjukdomar. Försöker att inte tänka så mycket på det. 

Inga kommentarer: