onsdag 13 februari 2019

Lindrigt.

Hej! Livstecken härifrån. 🙋 
Vi är nu inne i Februari! Och man märker att det blir ljusare och ljusare för var dag. Igår var det så himla vackert väder,får hoppas det är lika på sportlovet! Idag? Not so vackert,utan ännu mera snö. 

Blev förkyld i slutet på förra veckan,men slapp förvånansvärt lindrigt undan. Är så gott som frisk redan. Fick lite stegring,och var lite snorig,men det är ingenting mot vad jag brukar få. 

Igår var jag med lillsyrran till optikern,och visst behöver hon glasögon. Sen skulle hon skjutsas till Jeppis. 
Benjamin var i behov av nya vinterskor,och det hittade jag vid Prisma på rea! Får hoppas att de håller resten av denna vinter. 
Ett par Viking-skor i toppskick hittade jag vid loppis för löjliga 2€ också,men de var tyvärr för små åt Benjamin. Men ,borde gå på Elias nästa år. 

Annat då? Imorgon blir det utekväll här vid skolan,så då blir det korv och pulkaåkning eller skridskoåkning. Sen är det Fredag igen en gång,och det verkar som att vi ska iväg till Jeppis och bowla. Elias har samlat ihop snart 10 stjärnor,och han valde bowling denna gång.

Jag har börjat VÄVA (pensionärs-varning?),det är så rogivande att sitta och pynja på med nål och tråd,och försöka få ihop något sorts mönster. Ingen vävstols-vävning nej,utan en helt vanlig paffbit,och tråd på den. Lär väl visa upp något,om det blir någotsånär okej. Ännu är det nog ett enda virrvarr bara,men någon dag ska jag lyckas få ihop något fint 👌 

Ha en fin fortsättning på dagen. Hoppas ni får en härlig alla 💓-ns dag imorgon också! 🌸









Inga kommentarer: