lördag 30 mars 2019

Lördag.

Seriöst,vart tog Mars vägen? Nu är det strax April,och officiellt vår! Underbart! 
Denna vecka har kanske inte varit den underbaraste. Mitt humör har varit i botten precis hela veckan. Ingen direkt orsak,bara varit så. Det smittar ju såklart av sig,så barnen har bråkat och tjafsat om vartannat. 

Inte blev det bättre när Benjamin kom hem i Torsdags och hade riktigt sneda glasögon. Någon som hade lagt krokben för honom när han kommit gående (med en dator i famnen än tillmera) i korridoren. Han hade fallit med ansiktet i golvet,och fick blåmärken på knäna och ögonbrynet. 
Glasögonen skulle repareras eller vi skulle få nya på skolans försäkring. 

Nåja,igår var vi till Jeppis. Benjamin behövde nya utebyxor och skor. Var in till Silmäasema med brillorna,och hon lyckades fixa dem,och gratis tillochmed. Så nu är det ur världen och det blev billigt för alla inblandade. 

Skor blev det även till Elias,trots att jag reserverat ett par som jag ska hämta imorgon. Elias behöver nog något extra par så proffs han är på att söndra sina saker. 

Lite nya plagg till kidsen från H&M hämtade jag från posten också,och i Tisdags hittade jag några nya plagg till mig själv från ovannämnda ställe. Bra så. 
En ny förlovningsring hämtade vi också igår. Min var alldeles för stor,och föll nästan av. Så en mindre,och helt annan modell blev det. 

Ska troligen till villan i blåsvädret idag,får hoppas det inte blåser fullt så mycket som här,då får vi nog grilla korven inne i villan.

Ha det gott. 


Projektet jag nämnde var denna kaktushylla. Lite sned,men jag är nöjd!




Inga kommentarer: