måndag 30 september 2019

He's back!

Godmorgon,eller god förmiddag snarare. Vilken regnig och sur Måndag vi har,och så lär det fortsätta hela veckan.

Helgen kom och gick snabbt som vanligt. I Fredags fick vi en mycket trevlig överraskning när vår kisse Bailey plötsligt kom rusande runt knuten! Han som varit spårlöst försvunnen i över 2 veckor. Väldigt fin i pälsen,men hungrig. Han är också en sådan som inte jagar,eller jag har iallafall aldrig under hans levnadstid sett honom ta en mus eller liknande. 
Så,jag misstänker ju att han fått mat och husrum någonstans. Och det irriterar mig så fruktansvärt när andra släpper in och börjar mata andras katter! 
Nu när han väl är hemma så har han knappt gått utanför dörren. Så,mata inte okända katter,om katten inte helt uppenbart verkar vara hemlös och i behov av hjälp. '

Det om det. I Lördags for vi till Mäcken (SÅ sällan vi äter skräpmat så det kändes okej),sen till HH och handla lite,och sen iväg till min moster i Sundby för att hälsa på kusinens bebis. Behöver väl knappast säga att babysjukan slog till direkt!? Så liten,och så otroligt söt. 

Sen blev det Söndag och Benni for iväg till sin pappa för en vecka igen. Känns så surt varje gång. 

Nu ska jag fortsätta gå igenom diverse skåp här i lyan.

Ha en fin dag. 







Alltså,min mammas palettblad är ju helt galen. En stickling tagen från min planta.👀




Inga kommentarer: