fredag 26 februari 2021

Nåjaa.

Godmorgon! Ser ut att bli en superfin dag! Sista dagen inför sportlovet nu då,och som det ser ut just nu så lär vi få fint väder även nästa vecka. Efter sportlov så blir det distansundervisning för Benjamin. Tror det kommer gå bra,iallafall gick det bra sist. 

Igår hade vi en utedag i Munsala hela skolan. Riktigt trevligt trots att det var dimmigt och dystert väder. Jag och Karin hade hand om köksjobbet,och det klarade vi av utan desto större katastrofer 😀

Elias slog på stort och skidade hela 4 varv runt 2 km:s spåret! Efter det fick jag huxflux hoppa in som vikarie på eftis,och samma blir det idag. 

Sportlovsplaner då? Hm,inga större planer. Elias ville dock till Munsala skidstugan igen,så vi har planerat in det på Tisdag iallafall. Sen får vi se vad det blir. Troligen villaliv någon dag också.

En helg med the kids väntar,och imorgon blir det villan är det tänkt. 

Det mesta är på topp alltså,om det inte vore för vår lilla lurvboll till hund. Hon har förstoppning. Märks inte desto mer på hennes mående,men jag är ju förstås bekymrad. Ringde veterinären häromdagen och hon rekommenderade levolac (samma som åt människor),så det har vi nu gett i minimala doser,men inget bajs ännu. Hon äter och dricker som hon ska,men vet inte riktigt hur länge man vågar vänta innan man måste in ?  😶 Nå,förhoppningsvis reder det upp sig ännu idag. 



Nu ska jag måla lite innan jag ska iväg på eftis. 


Ha en riktigt bra helg alla! 


Så sällan jag hittar något åt mig själv,så e måst förevigas. Denna på rea vid H&M




Friluftsdag 😍

Inga kommentarer: