söndag 21 mars 2021

Stick and poke

Moro. Söndag igen,och det blåser som tusan här. Riktigt river i tak och fönster,brr! 

Har annars haft en lugn och skön helg. Tycker mina öron inte alls blir bättre trots medicinerna. Nå,några dagar ännu har jag att ta,trots att jag börjar må rätt kasst av dem. 

Lillasysteryster fick hem en tatueringsmaskin förra veckan. Tar ju en stund innan man lär sig hantera en sådan,men senare ska hon få experimentera med min bleka,fula tatuering jag har på ryggen. 

Däremot provade vi stilen "Stick and poke" eller "Handpoke" igår på mig,som man gör för hand med nål och bläck. OBS,vi använde riktig tatueringsnål och riktigt tatueringsbläck + all hygienutrustning som krävs. Finns såna som gjort dessa med vanligt pennbläck och vanlig nål,och det är nog inget att rekommendera. 

Jag tyckte det gjorde mindre ont än med tatueringsmaskin,och då är jag rätt klen när det kommer till smärta. Idag känns det inte alls av,och det är knappt rött heller. Jag är nöjd! Får se om de ska fyllas i mera sen när de har läkt. 

Nu får man väl aktivera sig och göra något vettigt. Senare idag kommer Benni hem,och imorgon inleder han sin 3:e vecka på distans. 


Ha det gott. 

Kungängslilja









Njuter av solen,i Onsdags 💓







Inga kommentarer: