fredag 29 maj 2015

Den där känslan.

Igår hade jag ett horror-moment. Efter att ha duschat så skulle jag tvätta fejset,och vad skådar då mitt vinda öga?! Jo,en svart "fläck" i hårbotten nära örat. Gnuggade lite,men heey,det satt fast. Vid närmare syning konstaterade jag att det var en FÄSTING! Fick sån otrolig äckelkänsla så det är inte sant! Planerade för min sommar inomhus,för fan att jag tänkte vara ut alls när det finns sånt äckel överallt. Började gräva genom hela håret,samt ungarnas hår,som en apa i jakt på löss haha. 

Nå sist och slutligen var det ju inte så farligt,bara att ta fästingpincetten och vrida bort fanskapet. Det är ju när de sugit en stund,och blir sådär grå som dom är helt fruktansvärt äckliga! 
Slängde mig iaf i bilen och köpte hem nån sorts spray,som ska skydda mot myggor,fästingar och andra otyg. Så nu sprayar jag mig själv och kidsen,för barnen springer ju nära skogen mest hela tiden. Gräset här börjar likna en djungel också,så vem vet vad som gömmer sig i det. 

Äh,nog om det. Fredag idag,och det blir som en vanlig dag/kväll för oss. Benjamin har sin avslutning imorgon,så vi ska upp med tuppen. Men imorgonkväll kommer tjejerna hit på filmkväll! 










Inga kommentarer: