fredag 4 december 2015

Alltså nää-ä.

Alltid,när man tycker man mår super,inte drabbats av nån värre vinterdepression,trivs med livet i allmänhet så KLART börjar något krångla. Alltid. Man får aldrig vara 100% nöjd. Nejnej. 

Visst,är väl ett I-landsproblem,men för mig är det stort. Talar förstås om mitt fordon (nej jag tänker inte kalla detdär för bil).

Mitt kära fordon har ju ett idiotiskt kod-system,som innebär att har du inte rätta koden = den startar inte. 
Nu har ju detta då såklart börjat krångla. Härom morgonen startade fanskapet inte trots att jag hade rätt kod. Visade sig senare att en sladd till detta system var av. Trodde det var fixat,men nej,bilen startade ändå inte. 
Nu är hela systemet urkopplat,och igår startade den utan problem. Skulle hämta den nu imorse,och den startade direkt. Hallelujah tänkte jag,och ringde mamma och sa hon kan hämta sin bil (som vi ju lånat). 
Tror ni min bil startade sen? Ohnej. Eller ja,efter 5-10 minuters försök. Körde en vända till Kantlax,och under den tiden hann den stanna 1 gång. Bara sådär. 

Hejochhå,och jag som ska infinna mig helst varje dag i Vasa från 8-18.12. Lycka till bara. Vet ni,jag tror jag köper häst och kärra!


Annars då,jaa,det äro fredag igen. Barnfri helg väntar. Ska kolla film med lillsyrran är det tänkt,samt åka till Jeppis med min käre bror imorgon och handla julklappar. Däremellan blir det bara att slöa,är inte totalt återställd från förkylningen än. 

Igår var jag till Jeppis ,bara för att jag var bored. Hittade lite smått. Sen kom Nina med Avon. Trevligt att träffa henne,trots att det blev kort. 

Ska fixa ihop en krans nu,som jag ska donera till en utlottning här i byn.


Bye. 



Att jag dessutom gått upp i vikt låtsas vi inte om hahah. 




Coolaste nattlampan åt Elias! 
Underbara granris ;) 

2 kommentarer:

Alexsandra sa...

Gått upp i vikt ? de tror jag nog inte du gjort.. Du är ju så fin :)

Johanna sa...

Nemen tack! :)