torsdag 10 december 2015

Missöden.

Oj huhhu,tycker jag har en oturs-period nujust. 
Igår skulle jag och Elias på grötfest till dagis. Jag skulle ha min röda tunika,men den var ju helt otroligt skrynklig,så jag tänkte stryka den. VAD HÄNDER?! Jo,tröjfan SMÄLTER! Ett stort hål mitt på magen,snyggt. Med en halvtimme kvar tills festen skulle börja så fick jag gå igenom hela klädskåpet i jakt på något vettigt. Hittade sist och slutligen en bortlagd kofta som fick duga. 

Elias hade en svartrandig skjorta som var så fin,men märkte sen att den liksom var lite för kort,så fick byta sen. Han växer så det knakar!

Nå,festen var supermysig,och barnen sjöng otroligt bra! 

Imorse skulle jag då till skolan var det tänkt. Skulle koka kaffe,vad händer? INGENTING. Den var helt död. Ei jumalauta. Fick strunta i skolan,och ha Elias halvdag. För jag dör utan kaffe. Stack iväg till stan och handlade en ny,och NU avnjuter jag min första kaffekopp. Ah! 

Kanske ni minns att dammsugaren gick sönder för nån vecka sen? Och bilen? Ah,just my luck.

Var också in via loppis,hittade bara något smått. 3 nya hyacinter fick följa med hem,börjar ha åtminstone 1 i varje rum hah. Blev vita denna gång,och en rosa. De blåa doftar annars starkast,de andra färgerna mindre. Så nu veta ni he! 


Nåväl,imorgon ska jag iallafall till skolan,sen blir det panikstädning inför Lördagens kalas!

Ska slänga ihop ett nytt arrangemang,och sen försöka göra ett lite annorlunda pepparkakshus. Återstår ju att se om jag "täcks" visa upp det här. 

Adjö. 







Inga kommentarer: