lördag 19 augusti 2017

Time to celebrate!

Godförmiddag folks! Lördag it is. 

Igår hade jag mina 2 sista examenstillfällen. Ena var odling av rödlök,och andra var odling av solrosor. Hade gjort en hel presentation med bilder och allt från början av odlingen. Lagt ner extremt mycket arbete hela sommaren vill säga. 

Behöver knappast nämna att jag var enormt nervös inför presentationen. Fick nästan panik när jag skördade några lökar innan bedömarna kom,och upptäckte att jag visst haft besök av lökflugan trots att det inte synts alls på tex. blasten. 

Nå,pladdrade på i typ 1½ timme,och sedan hade de diskussion i typ 45 minuter. 
När de sedan sade att jag fått en stark 2:a och att jag därmed var färdigutbildad trädgårdsmästare skulle jag ha kunnat ta till tårarna. Vilken otrolig lättnad! 


Trots mycket krångel med själva utbildningen,ensamstående med 2 kids,kompletteringar i alla examenstillfällen utom de sista 2 så är jag klar! Är så otroligt stolt över mig själv. 


Detta får väl firas mer nästa helg,när jag har barnfri helg. Igår var vi bara en sväng till Juthbacka,och lagade tortillas sen när vi kom hem. Idag ska vi fira med Maxifun,och troligen mäcken. 

Önskar er en fin Lördag! 



Nelson




Inga kommentarer: