fredag 11 januari 2019

Fredag.

Så har första veckan efter jullovet farit i ett huj! Veckorna kan ju fortsätta i samma takt,så har vi snart vår. Önsketänkande från en som verkligen hatar vintern... Har hunnit med lite shopping i veckan,samt förstås mina dagar här på skolan,och en del rensning här hemma. 

Riktigt blåsigt och kallt idag. Kiira skäller konstant,hon förstår ju förstås inte att det smäller lite här och där av blåsten. 

Skulle behöva gå till förrådet här ute i jakt på hönsnät,men brrrrr! Har förstås lite projekt på G,bla. en gammal fönsterram som jag ska använda till foton och en stol som jag håller på att måla om,samt har klätt med nytt tyg. Blir ju i panik om jag blir utan projekt 😉

Elias har blivit riktigt super på att åka skridskor! Far som en raket. Dock fick vi konstatera att skridskorna inte var vässta när vi hämtade dem,så han fick skrinna med sina gamla,vilket resulterade i ett riktigt fult skavsår. 
Men nu är de nya vässta,och de gamla fick direkt en ny ägare. Fattar inte att de säljer ovässta skridskor,liksom varför inte vässa dem färdigt så de är klara att användas? 


Anyway,blir en barnfri helg. Troligen samma visa = Tv och nån öl. 


Ha en fin helg! 


Som nämnt i förra inlägget så kan jag inte hålla mig när jag ser någon cool växt. Kärlek vid första ögonkastet! Skelettsköld,eller Alocasia. 




Inga kommentarer: