onsdag 16 januari 2019

Vardagslunk.

God eftermiddag! Äntligen börjar vi ha in rutinerna efter jullovet. Lite sena kvällar blir det nog ännu,men det ändrar väl så småningom. Har börjat med schema med Elias igen,angående dethär med att sätta bort telefonen när jag säger. Hittills funkar det iallafall! 

Sådär annars har det nog inte skett något häpnadsväckande. Har båda pojkarna hemma denna vecka,så det hinns inte med så mycket annat än skola,matlagning,läxor osv. 
Jag har städat ur gymnastikförrådet idag,och laminerat en massa papper. Sånt som personalen inte hinner med vanligtvis. Så kul att kunna vara till nytta någonstans. 

Pappa far iväg till Thailand på Fredag,så då blir det spring med Maya 2 veckor framåt.
Hon skulle kunna vara här 24/7 OM inte Kiira skulle bli fullständigt galen. Hon skäller direkt Maya rör sig,och nätterna skulle bli totalt kaos,för Maya snarkar som en full karl,och Kiira skulle skälla vid minsta ljud. 
Så,vi krånglar till det och hämtar henne på morgonen/förmiddag,och för hem henne sent på kvällen. Tror hon tycker det är skönt ändå,hon är ju ändå 11 år. Kiira verkar inte heller kunna dela mig med någon annan,jag är hennes "mamma".

Elias och jag har de senaste dagarna experimenterat med is. Så kul att se resultatet. Har frusit i kakformer,och nu i ballonger. Blir ju så fina! 
Var till staden J igår,och såklart svängde jag ju in till Sunds. Hem kom jag med 3 krukväxter samt en bukett med grönt. Jag hade ingen aning vad dessa krukväxter heter,men en lär iallafall vara en Kalanchoe "hot lips",men de 2 (likadana) andra har jag ingen susning om vad det är. 

Borde kasta mig i duschen nu,sen hämta kidsen,och sen troligtvis till isen här vid skolan. 

Ha det bäst! 






Maya med plåstrat ben




Kul att experimentera med is



Hot lips

??

Inga kommentarer: