torsdag 3 januari 2019

3.1 2019

God eftermiddag! Brr,riktigt kallt ute,vet inte hur man ska "iidas" gå ut heller. Då räknas knappast -10 ens som kallt..

Nyår blåste förbi,så gott som. Vi åt som sagt god mat,och försökte skjuta lite raketer. De flesta for till skogs i blåsten dock.

Dagen efter var det ju riktigt stormigt. Tror jag aldrig någonsin varit med om att det skulle ha blåst så hårt. Strömmen for i omgångar för att sen slockna helt,och jag trodde taket skulle flyga av huset. Utan kanaler i tv:n är vi ännu idag,men det finns de som har det värre. Var till Jakobstad igår i halkan. Besökte Jessica för 2:a gången på en vecka,måste ju vara rekord! 

Här springer kidsen i pyjamas ännu. Jag också för den delen. Har bytt gardiner och tvättar den 3:e tvättmaskinen för dagen. Skulle verkligen behöva dammsuga,men orka? Alla skåp ska jag gå igenom någon dag,måste verkligen prylbanta. Så det får väl bli mitt nyårslöfte. Kommer knappast att hålla länge.


Ha det bra. 






Inga kommentarer: